Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor wrenneth » 16 Sep 2012, 17:20

Ja een DART blok is echt wel een gat in je portomonee LOL
Heb wel een beetje schrik dat als je een blok laat sleeven dat die dan na tijdje rijden water met olie mixed of een sleeve dropped heb het al een paar keer gelezen dat die dingen kunnen gebeuren. :crazy:

Succes met het inrijden Genesis 8)

wrenneth
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 63
Geregistreerd:
05 Mei 2010, 17:45

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Betermans » 16 Sep 2012, 19:37

Nice, goed nieuws kerel :like: !
Hopen dat het nu langer goed zal gaan. Hoeveel pk wil je uiteindelijk gaan draaien?
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 18 Sep 2012, 00:42

Ik kan nog ff nix zeggen, kom er later op terug.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor prinz » 28 Apr 2013, 18:56

Inmiddels al wat te updaten?
Afbeelding

prinz
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 273
Geregistreerd:
24 Jun 2006, 06:02

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 18 Apr 2015, 01:57

Weer up-and-running, weet alleen niet (meer) hoe foto's te plaatsen.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Kevinio » 18 Apr 2015, 09:34

Welkom terug, tof dat hij nog rijdt. Volgde altijd met veel plezier dit project.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor mielko » 23 Apr 2015, 08:13

Ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen iets laten maken bij tcc.
Het is daar altijd een klere bende,op jouw foto's zie ik ook al dat jouw onderdelen gewoon op de grond liggen tussen de rest van de meuk.
Ik vind dat echt onvoorstelbaar dat je dat als duur betaalde zaak gewoon mee weg komt.

Blok bouwen moet operatie kamer steriel zijn.Met schone werkbank waar alleen jouw onderdelen schoon onder een doek liggen.
Niet tussen de etensresten en slijptroep van een vorig project.SCHANDE !Het lijkt wel een auto sloperij

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor 15inch » 23 Apr 2015, 17:05

Heb je van april 2013 tot nu toe probleemloos kunnen rijden?

Verhaal net even teruggelezen...ik word altijd huiverig als ik lees dat er met zo'n dure motor wordt ingereden op een "basismap", zoiets kan alleen als je in closed loop blijft rijden, in open loop gebied (waar je juist zit tijdens inrijden om de zuigerveren goed sealend te krijgen) verreist elke motor zijn eigen afstelling, hoeveel die ook op de vorige lijkt, compressiewaardes/flow zullen toch iets verschillen dus het benodigde mengsel ook.
:drive2:

Gebruikers-avatar
15inch
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2388
Geregistreerd:
20 Jun 2006, 10:36

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 23 Apr 2015, 19:38

Ik kan jullie zeggen dat het voeten in de aarde had, maar alles klopt tot nu toe geen ene valse noot in de symphony, de Honda doet op het moment alles, maar dan ook alles goed.

Geen hickup, geen lekkage, alle temperaturen ruim onder controle bij belasting, als het nu goed blijft gaan is het een set-up die vele jaren zijn werk zou moeten gaan doen.

En ik wil TCC toch zeker waarderen en de credits geven in dit project, ook zij hebben de nodige kosten voor hun rekening genomen, dus ik kan achteraf zeggen, ja het heeft wel even geduurd, maar het gewenste resultaat is zeker gehaald.

Ik heb per slot van rekening ook nog garantie op de geleverde verrichtingen en ik denk dat dat meer is dan van andere tuners gezegd kan worden ;)

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Flip » 28 Apr 2015, 06:44

mielko schreef:Ik kan nog steeds niet begrijpen dat mensen iets laten maken bij tcc.
Het is daar altijd een klere bende,op jouw foto's zie ik ook al dat jouw onderdelen gewoon op de grond liggen tussen de rest van de meuk.
Ik vind dat echt onvoorstelbaar dat je dat als duur betaalde zaak gewoon mee weg komt.

Blok bouwen moet operatie kamer steriel zijn.Met schone werkbank waar alleen jouw onderdelen schoon onder een doek liggen.
Niet tussen de etensresten en slijptroep van een vorig project.SCHANDE !Het lijkt wel een auto sloperij



Dat dus.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 28 Apr 2015, 07:51

Wat zijn jullie negatief zeg. Hoe vaak zijn jullie er geweest om daar zulke stellige uitspraken over te kunnen doen?!

Mijn blok is wel degelijk op een schone werktafel in een aparte kamer (links achterin de werkplaats) geassembleerd en alles functioneerd vlekkeloos en ik heb nog garantie op dit project.

Denk je dat ze dat zouden doen als ze door 'vermeende' slordigheden problemen kunnen verwachten..... :roll:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Bor » 28 Apr 2015, 09:14

Ik las dat je problemen had met je foto's online te krijgen, aangezien ik toch wel erg benieuwd ben naar wat beeldmateriaal:

Als je foto's ergens online hebt geupload. Dit kan facebook, photobucket of een andere massa dump plaats zijn. Dan kun je door met je rechtermuisknop op een foto te drukken, de optie "kopie foto url" Of "afbeeldingslocatie kopiëren" kiezen. Vervolgens ga je naar je wie-wie en kun je in de blauwe balk op Img klikken. In je tekstvlak zie je vervolgen [img] [img] verschijnen. Tussen deze tekens plak je de gekopierde link naar de foto. Als je uiteindelijk je bericht bevestigd verschijnt de foto zichtbaar in beeld.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 17 Mei 2015, 05:31

Grappig, vandaag binnen een kwartier een BMW M5 (laatste model) en een 550i, sneller vanaf 80 tot 180 daarna loopt de M5 langzaam bij me weg. De beste man ging daarvoor wel in eerste instantie naar de rechterbaan met een verbaast gezicht om me er langs te laten, langszij werd het wel, maar erover niet.

De 550i is beduidend trager (relatief natuurlijk) trager, dan een M5, het hoge wagen gewicht werkt een grote auto als deze BMW,s duidelijk tegen, totdat het momentum van luchtweerstand de bepalende factor word.

Wat is 'Deutchland' toch een mooi autoland..... :angel:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 12 Jun 2015, 20:58

Austin Martin Vantage 150 - 220 check, super geluid overigens. BMW M5 80 - 180 check, daarna loopt hij weer bij vandaan, geweldige auto

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Kevinio » 12 Jun 2015, 21:13

Heerlijk man, zo auto's pesten! Ik kan ook niet wachten!
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten
cron