Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor voetbalboer87 » 09 Aug 2012, 20:07

genesis schreef:Ach............ ik heb Honda nu 12 jaar als hobby.................. en ik heb heel veel gehoord en gezien w.o. ook heelveel BS.

Maar als ik zou vragen: 'Wil de eerste opstaan, die met een 1600 cc motortje en +350 pk al meer dan 3 jaar rondrijd en er minimaal 60.00 km mee heeft rondgereden, dan denk ik dat het heel stil word...................................

Need say more :roll:

Btw respect voor TCC dat ze met mijn project hun nek durven uitsteken! :shock:

Genesis



Denk ook niet dat er heel veel zijn die 20.000km per jaar rijden met een 300+ pk hondaatje..

Dat terzijde vind ik het tof dat je toch door gaat :) hoop dat je er nu ook daadwerkelijk lang plezier van gaat krijgen. En ook minimaal 3 jaar er mee rond kan rijden, zonder al te veel problemen!

Wordt het nu een gebouwde b16turbo of b18turbo?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
voetbalboer87
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5496
Geregistreerd:
02 Feb 2007, 18:11
Woonplaats:
Arnhem, Groningen

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 10 Aug 2012, 10:05

B16A2 met een B18C6 kop

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Zwetje » 10 Aug 2012, 13:02

Misschien heb ik 't gemist, maar wat is de reden dat je met een een b18c6 kop rijd?

En inderdaad respect dat je door gaat! Heel gaaf!
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 11 Aug 2012, 03:02

Leverd meer vermogen dan met de originele B16A2 kop.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 27 Aug 2012, 08:15

Deze week word er begonnen met mijn Honda door TCC, in eerste instantie alles inbouwen en mechanical complete maken, latere fase inrijden en afstellen om de Honda mij plug-and-play ter beschikking te stellen met +/-350 pk en enkele jaren probleemloos rijden alvorens dit blok te vervangen voor het reserveblok, zodat dit blok overmaatje zuigers ect kan ontvangen.

Grappig.... hiermee staan en vallen reputaties en blijft de Honda passie of gaat ter ziele.....

Ben zeer benieuwd.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Al-X » 27 Aug 2012, 19:50

x2, ben ook benieuwd!
Lijkt me dat het met een goede afstelling nog makkelijk jaren mee moet kunnen gaan inderdaad, aangezien het een relatief "laag" vermogen is voor een gesleeved blok..
Ik blijf het volgen :)

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 29 Aug 2012, 21:50

Vandaag met TCC begonnen met de blokopbouw. Onderblok is door Richard al volledig gecontroleerd en voorzien van olie & waterpomp. Hieronder de opbouw in diverse fases. Onderblok, nw OEM koppakking, cilinderkop met 2 nw uitlaatkleppen (klepzittingen waren oke, wel enige hele kleine oneffenheden met de Dremel gecorrigeerd).

Met nw ARP kopbouten op moment gezet. Nokkenassen gemonteerd en distributierien geplaatst, vervolgens de klepspeling gecontroleerd en waar nodig gecorrigeerd. Splashplate en olie aanzuigbuis geplaatsts en de carterpan. alles met Honda pakking om zeker te zijn dat er geen lekkerij plaatst vind. kleppen deksel erop, alsook in & uitlaatspruitstuk. Slangen aangekoppeld en waar mogelijk/nodig de boel afgedopt.

Morgen gaat de versnellingsbak erop en word het blok in het motorruim geplaatst, waarna de rest gemonteerd kan worden, morgen zullen we een heel eind moeten kunnen komen en ik verwacht vrijdag mechanical complete te zijn.

Daarna is de rest voor TCC, wat inrijden afstellen ect betreft, zoals eerder gezegd, ik krijg een turn-key-project overhandigd, dus geheel klaar voor gebruik, zonder verdere restricties qua inrijden ect.

Hieronder div foto's van het motorblok in diverse stadia vanaf afbouw, waarbij je kan zien dat Richard er maar druk mee is, is het niet met sleutelen danwel bellen alsook andere klanten helpen. :wink: :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Betermans » 29 Aug 2012, 22:01

Top! Goed bezig daar, probs to Richard :up:
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor wrenneth » 30 Aug 2012, 16:49

Waar heb jij je blok laten sleeven ? en wat zijn ongeveer de kosten ?
Heb vorige week ook weer een cracked sleeve gehad met men EE8 B16 turbo denk ik volgende week kop afnemen om te kijken is al eens keertje gebeurd vorig jaar en waren weer de zelfde symptonen dus ziet er weer slecht uit ::(

Vorig jaar reed ik op 1.5 bar met 415 pk met een gt2871 ongeveer een 2000km gereden voor de cilinderbus het begeven had dus ander ondeblok gehaald alles laten overzetten en dit jaar maar laten mappen op 1 bar +- 4000km gereden op 375 pk en weer het zelfde liedje booom witte rook uit de uitlaat al het koelvloeistof uit het systeem en door de druk op het systeem de water darm van de thermostaat afgevlogen :bang:

wrenneth
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 63
Geregistreerd:
05 Mei 2010, 17:45

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 31 Aug 2012, 08:08

De Darton sleeves die ik heb zijn enorm sterk, die kunnen 700 pk en 45 Psi aan. Ik heb via TCC de sleeves en blokbewerkingen laten doen, met alle bijkomende kosten, ACL lagers, ITR onderbrace, ARP onderblok en kopstuds, gesmeedde zuigers, blueprinten ect, moet je toch al gauw rekenen op een 3.5 a 4K euri.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 31 Aug 2012, 19:23

Honda is mechanical complete. Richard staat op neen van de foto's met een rood hoofd, omdat hij met de hand het oliefilter aan het monteren is. De motor is gestart en klinkt als een naaimachine, alles klopt, alleen mijn extra oliedruk meter geeft niet goed aan, maar de standaard oliedruk aanduiding doet het prima en we hebben het verder gechecked en het was oke. Dus dat is het enige puntje wat nog aangepakt moet worden.

De rest: het inrijden en afregelen maak ik niet mee, dat is voor TCC en als alles klaar is kan ik de Honda komen ophalen. Het is lekker vlot verlopen, dat is het voordeel van de expertise van TCC.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor wrenneth » 01 Sep 2012, 16:10

Dacht wel dat het ergens rond die prijs ging liggen bedankt voor de info 8)
Maar beter wat extra investeren in darton M.i.D sleeves anders blijf ik meer sleutelen en blokken wisselen dan rijden lol :crazy:
ik heb ook gehoord dat darton ook van die dry sleeves heeft die zijn stuk goedkoper in aankoop en plaatsing maar dat ze weiniger druk aankunnen.
Misschien al van gehoord ?

ps: ziet er weer netjes uit man top :like:

wrenneth
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 63
Geregistreerd:
05 Mei 2010, 17:45

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 01 Sep 2012, 17:04

Voor de duidelijkheid, de mapping waar de auto nu mee word ingereden is de 'oude' mapping waar het vorige blok op de testbank mee is gesneuveld.

Voor het inrijden is die ruim toereikend, omdat die voor 95% goed is, tevens word bij de inrijperiode natuurlijk met beleid gereden, alleen voor de maximale belasting en het te behalen vermogen moet die laatste 5% afgeregeld en ingesteld word, dat komt na de inrij periode.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 01 Sep 2012, 17:12

wrenneth schreef:Dacht wel dat het ergens rond die prijs ging liggen bedankt voor de info 8)
Maar beter wat extra investeren in darton M.i.D sleeves anders blijf ik meer sleutelen en blokken wisselen dan rijden lol :crazy:
ik heb ook gehoord dat darton ook van die dry sleeves heeft die zijn stuk goedkoper in aankoop en plaatsing maar dat ze weiniger druk aankunnen.
Misschien al van gehoord ?

ps: ziet er weer netjes uit man top :like:


Weet nix van een goedkopere versie. Met de kennis die ik nu heb zou ik zelfs voor een Dart blok hebben gekozen, stuk duurder maar nog sterker/beter.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Bor » 01 Sep 2012, 19:30

Mochten ze daar bij TCC nog iemand nodig hebben om de benodigde in-rij kilometers te maken. Dan mogen ze wel contact op nemen met mij :P

Echt nice dat hij er nu inhangt, ben echt benieuwd hoe je het straks zult ervaren.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten
cron