Vandaag naar Rica Tuning in Wateringen geweest om mijn ECU 'Custom made' te laten afregelen, hier zien we Roel jr. aan het werk, stille jongen maar verstaat zijn vak wel.
De eerste 2 runs zijn met een programma van Gaskleppie van een Honda met een soortgelijke set-up zoals ik hem heb, dus voor de duidelijkheid, Gaskleppie heeft deze sjip gemaakt adhv een soortgelijke Honda en de 'feedback' die ik heb gegeven nav mijn rijervaring. De 3de, 4de en 5de run is op de testbank gebeurt. De ontsteking was bewust laat (lees veilig) gezet in de eerste set-up, Roel jr van Rica heeft hem 'op tijd'gezet (16 graden), dus niet extra vervroegd om vermogen te winnen. Deze set-up is nog steeds aan de veilige kant.
Roel jr van Rica tuning in actie + testbank.
ervoor bij 0.55 Barg (wastegate druk)
ervoor bij 0.90 Barg
erna bij 0.55 Barg (wastegate druk)
Erna bij 0.85 Barg
Erna bij 1.15 Barg
Dus zoals je ziet is dit een erg 'prettig' resultaat, waarbij ik meestal op wastegate druk zal rijden, 0.85 Barg voor de fun en 1.15 als ik serieus partij wil bieden of motorfiets wil verrassen. :wink: En hierbij zou het heel moeten blijven, omdat we aan de veilige kant zijn gebleven en Roel jr adviseerde om op het circuit op wastegate druk te rijden, om 2 redenen, te weten blokkie blijft zo heel (of gaat in ieder geval langer mee) en dit meer dan genoeg vermogen (275 pk / Nm ) want het volle vermogen isw toch niet op de weg te brengen.
Zo eindelijk nu alleen nog RDW.
Genesis
Linkje van zo'n beetje het gehele verhaal. http://www.hondaperformance.nl/viewtopic.php?t=3154