Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Betermans » 03 Mrt 2012, 23:17

genesis schreef:Zit net mijn GoPro film te bekijken, de encounter met de Porsche staat erop, d'as geinig, altijd leuk om te zien.

Genesis

Uploaden dan!!! ;)
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 03 Mrt 2012, 23:41

Mot ik nog leren en het lijkt me niet handig om te tonen op internet, dan kan ik er op wachten dat het back-fired.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 15 Mrt 2012, 18:50

Had vandaag toch weer 2 aardige 'encounters' te weten een hele Dikke X5, ik zat op de middenste baan en de X5 kwam vrij hard opstomen op de de linkerbaan, terigschakelend en vol gas gevend vond ik niet dat ik genoeg afstand had genomen om er links voor te schuiven.

Dusse.... op een andere manier er voor gebleven...... :mrgreen: De rechterbaan genomen van de 2 stroken snelweg afslagen de X5 kwam weer heel hard opstomen, maar nu wel tijdig op het gas gegaan en er makkelijk voorgeschoven, maar ik vond de X5 best wel snel :lol: , vervolgens een 180 gradenbocht naar rechts en van hem hard weggegelopen (logisch de X5 heeft een heel hoog zwartepunt :wink: ), bij het stoplicht aangekomen, waarbij ik voorsorteerde voor echts en de X5 voor links, zag ik dat dit een 5.0 was dus de 8 cilinder met 407 pk en 600 Nm (zal weg geen X5 M zijn geweest want die heeft 555 pk en 680 Nm)

Hoop deze laatst genoemde ook eens tegen te komen. 8)

Vervolgens de snelweg weer opgedraaid in tegenstelde richting en voor me reed een Honda CBR 600 weet-ik-veel, hij had er zin in en ik ook, de dubbele baan richting de snelweg was vrij dus de CBR600 en ik vanaf zo'n 80 vol op het gas, de eerste 50 meter waren voor hem , daarna ging het gelijk en vanaf... :wink: moest hij al snel naar rechts..... :mrgreen:

Blijft een leuk spelletje, word denk ik nooit volwassen............. :roll:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 08 Apr 2012, 10:04

Reed gisteren van Dordrecht (snelweg A16) waarna ik overging naar de A15 richting Europoort, daar waar de A16 & A15 samenkomen zijn er 4 banen die overgaan in 3 banen.

Achter me kwam een Civic Hatchback, mooi verlaagd, dikke velgen met banden, sportdemper en triangel braces op de plek van de achterbank. Liep ook lekker in toeren, ik er achteraan, daar gaat de 3-baans snelweg omhoog via de fly-over, de Civic coureur blijft op de meest linkse baan rijden, ik zit er achter en wil hem eigenlijk inhalen, maar hij wil niet opzij en durft ook niet harder door de bocht, ik schuif naar rechts (middelste baan) en vloer het gaspedaal vol en ga hem voorbij, waarna ik daarna opschuif naar de linkerbaan voor hem en uitloop, totdat de bocht weer overgaat in een rechtstuk, vervolgens komt de Civic coureur vrij hard naar mijn bumper rijden (Civic is duidelijk sneller dan ik) , ik zie in de achteruitkijk spiegel dat zijn ogen vuur schieten door zijn zonnebril, hij was duidelijk 'not amused'! :mrgreen:

En ik reed in...............................................................................................................
















































































































de Toyota Yaris Sport van mijn vrouw, heeft maar 105 pk, heb alleen de wegligging aangepast, Koni Adjustables Geel, 4 veerpootbruggen, met 17"velgen met Toyo's. Hilarische 'Kill'. :mrgreen:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Jeroen330 » 17 Apr 2012, 15:41

geniaal

Jeroen330
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 43
Geregistreerd:
27 Dec 2009, 14:25

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 17 Apr 2012, 20:12

Omdat van mijn Honda het onderblok van Aluminium is en er stalen cilinderbussen in zijn geplaatst, is er altijd een (klein) risico, dat de cilinderbussen gaan zakken (wat lekkage van koelvloeistof naar de smeerolie kant kan geven), ondanks dat er inpregneer 'vet' word gebruikt om de Aluminium porien te dichten. Het grootste risico loop je bij het vragen van hele hoge vermogens (700 pk) en aangezien ik op de helft hiervan zit ben ik er niet zo heel bang voor.

Maar het advies van de motorenbouwer was om desondanks na 1000 km de kop na te gaan trekken, gezien het feit dat ik er nu zo'n 1300 km op heb zitten, hebben we vandaag de kop nagetrokken en inderdaad, bij een aanhaalmoment van 95 Nm gingen alle ARP kopbouten tot tussen de 3 a 5 graden vaster, dus er was toch wat ruimte gekomen, dus dit was een verstandige beslissing die toekomstige problemen kan/zal (hopelijk) voorkomen.

Afbeelding

Doordat de distributieriem eraf moest, kon ik meteen de nw Integra Type R motorsteun plaatsen, die heb ik tevens gepolijst omdat het oog ook wat wil nietwaar. Want nu alles mechanical & functional complete is, kan ik weer eens wat aan verfraaing doen. 8)

Afbeelding

Ook eindelijk een een cover over de Vtec accumulator geplaats, was het enige 'potje' waar nog nix op zat, de rest Tense, maar is nu niet meer te krijgen voor deze oude Honda. :lol:

Afbeelding

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Jeroen330 » 18 Apr 2012, 17:41

Zeker een goede keuze dan..

heb je ook gasringen ipv stalen koppakking?

Jeroen330
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 43
Geregistreerd:
27 Dec 2009, 14:25

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 19 Apr 2012, 06:48

Jeroen330 schreef:Zeker een goede keuze dan..

heb je ook gasringen ipv stalen koppakking?


Nee, gewoon de originele Honda koppakking, is ruim toereikend. Volgende maand word de ECU nog 1 keer nagelopen op de Dyno en waar nodig geoptimaliseerd. Als ik weg weet te blijven bij detonatieschade dan zou het wel eens een set-up kunnen zijn die een redelijke levensduur kan hebben.

Dit ook bezien met het geleverde vermogen en het gebruik daarvan met rijden is dat dan lang niet slecht. Maar ik blijf redelijk kritisch tav de hoogtoerige Honda motoren icm met een turbo, als ik over 2 jaar (+/- 20.000 km) nog steeds probleemvrij rondrij zal ik mijn mening fors naar boven moeten bijstellen, we zullen zien, time will tell.......

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor 70ccrossi » 20 Apr 2012, 14:20

Respect man keep it up!

70ccrossi
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 32
Geregistreerd:
08 Mrt 2010, 21:37

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 22 Apr 2012, 22:29

Vanvond bezig geweest met mijn Apex-i AVC-R boost controller om mijn overboost onder controle te krijgen (piekte nog wel eens naar 1.39 Barg), heb de feedBack snelheid van de 4de & 5de versnelling van de controller van 2 naar 5 gezet, maar helaas gaf dat nog steeds niet geheel het gewenste resultaat, wel beter maar niet goed genoeg. Vervolgens meerdere runs in de 4 de versnelling gemaakt, want dat is de 'learn-mode' van de AVC-R controller, wederom beter maar niet goed genoeg.

Nu viind ik dit niet geheel een 'ramp' want mijn blokkie kan tot 45Psig/3.0 Barg hebben en mijn ontsteking is niet vervroegt, dus als er geen detonatie onstaat geeft het nix, het blok, zuigers en de drijfstangen zijn sterk genoeg en het hogere vermogen is in de 4de & 5de versnelling uitstekend op de weg te zetten.

Later maar eens op een rustig stuk 'Autobahn' de Honda bijna in de begrenser laten lopen (staat op 8800 rpm, maar gaat naar 9000 rpm volgende maand,

Afbeelding
Btw de AVC-R geeft 4 km/h minder aan dan de GPS van de TomTom.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Betermans » 07 Mei 2012, 19:34

Damn... wat een monster :shock: ! Heeel erg dik hoor :like:
Heb je er Darton sleeves inzitten?
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor JDM-civic » 07 Mei 2012, 19:43

Jij kan wel 18ers gebruiken idd :D Anders heb je geen grip :P Heel mooi project :blush:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
JDM-civic
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1757
Geregistreerd:
25 Jun 2009, 19:28
Woonplaats:
Maaseik (Belgie)

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 09 Mei 2012, 14:39

Betermans schreef:Damn... wat een monster :shock: ! Heeel erg dik hoor :like:
Heb je er Darton sleeves inzitten?


Darton Sleeves, Eagle drijfstangen, ACL lagerschalen, ARP kop en onderblokbouten, Integra Brace op het onderblok, JE gesmeedde zuigers, Supertech klepveren (9500 rpm). Alles geblueprint. Krukas en vliegwiel individueel gebalanceerd en daarna samen gebalanceerd.

Het onderblok alswel de B18C6 cilinderkop is nw uit japan over gekomen, de S80 bak met LSD. nw overgenomen van een jongen uit Belgie (met Bon) nooit gemonteerd geweest,

Turbo (uiteraard ook nw) Garrett GT-28 RS. Uhh alles eigenlijk nw. ;)

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Betermans » 09 Mei 2012, 14:52

Insane specs 8) ! Echt een juweeltje zo, hou 'm heel he..!
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 09 Mei 2012, 15:44

Betermans schreef:Insane specs 8) ! Echt een juweeltje zo, hou 'm heel he..!


Heb nog een identiek blok tegelijkertijd laten bouwen, die ligt als reserve op de plank. ;) (heb daar alleen CP ipv JE zuigers in)

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten
cron