Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 12 Jun 2015, 21:33

Kevinio schreef:Heerlijk man, zo auto's pesten! Ik kan ook niet wachten!


Heeft nix met 'pesten' te maken, maar met liefhebbers van (sport) auto's, de reacties van de mannen (meestal van dezelfde generatie :) ), is altijd sportief, van autoliefhebber, naar autoliefhebber. 8)

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 19 Jun 2016, 03:41

Rij nog steeds probleemloos rond op z'n tijd en de Honda is nog steeds als een duveltje uit een doosje.

Het valt me op dat de meeste Maserati rijders wel in zijn voor een lolletje en die krijgen dan ook altijd een leuke verrassing als ik meespeel :smile:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Kevinio » 20 Jun 2016, 07:19

Nice, goed om te horen! Geen last van een zakkende sleeve?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 20 Jun 2016, 07:25

Nope die zitten zo vast als een huis, Dymo Track heeft de Darton heel goed gemonteerd, gaat daarin verder als de voorschriften van de fabricant.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 02 Jan 2017, 01:58

Ik had nog al eens irritatie met de werking van mijn AVC-R die mijn boost voor de turbo regelde, die was nooit helemaal lekker stabiel. Heb er een waste gate veer met de door mij gewenste boost in mijn Tial wastegate geplaatst en nu gaat het zoals ik graag zou willen zien.

De AVC-R op 'OFF' gezet en gebruik de AVC-R voor de uitlezing.

De veerdruk is 1.20 Barg en met rijden resulteerd dat meestal in zo'n 1.16 a 1.17 Barg met een uitzondelijke uitschieter van 1,22. Nu wil het geval wel dat degene die mijn set-up heeft ingeregeld een boost cut-off in mijn ECU heeft gezet en die staat volgens mijn ervaring op zo'n 1.22 a 1.23 Barg, die komt incidenteel in en die veiligheid wil ik wel behouden (om detonatie te voorkomen), maar die mag gerust wel 0,10 Barg hoger ingesteld worden.

Als de ontsteking en de bougies lekker hun werk doen dan resulteerd dat in fijn rijplezier bij een vermogen van max 350 pk en indien gewenst bij iets vochtig wegdek (mist) wielspin tot 150 km/h, maar dat is goed te doseren en te beheersen met het rechtervoetje.

Als de winter voorbij is en er mooi weer aankomt zal er weer met enige regelmaat met de Honda gereden worden, met op zijn tijd een 'dolletje' met andere auto's

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Kevinio » 03 Jan 2017, 18:43

Vanwaar gebruik je de avc-r nog? Je kan de boost tegenwoordig gewoon via je ecu regelen, het niveau ligt wel gelijk aan de boostcontrollers van 15 jaar geleden.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 04 Jan 2017, 23:08

Ach dat was toendertijd een keuze, er werd mij laatst verteld dat het ook met de ECU kan, maar al die boost regelingen zijn op mijn Honda toch niet 100%.

Ja als het per versnelling per toerental en gerelateerd aan de snelheid zou kunnen, met al die parameters tesamen wel, maar die heb ik niet en of die er is voor zo'n oude auto durf ik te betwijfelen.

Maar met een nieuwe waste gate veer nu is het misschien wel wat 'old skool' maar het werkt lekker lineair en betrouwbaar, zonder vervelende boost slingeringen, dus kan ik ten alle tijden gewoon vol op het gas als ik dat moment zou kiezen.

Alleen word soms voor mijn gevoel de vonk van mijn bougie uitgeblazen, dat is het enige manco. Mijn standaard ontsteking zou toereikend moeten zijn, in ieder geval volgens Sneaky tuning dat het hun ervaring was dat de standaard onsteking tot 700 pk goed zou moeten werken.

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Kevinio » 09 Jan 2017, 17:26

Je kan met je huidige ECU kiezen voor een Quick spool functie (hij houdt dan je wastegate dicht totdat full boost bereikt is), Boost per versnelling, Boost per versnelling + toerental, switchen tussen 2 mappen. Dus opties genoeg. ;)

Het is op deze manier zo betrouwbaar als het maar zijn kan natuurlijk, dat blijft een feit. Ik zou dan sowieso een manuele boost controller steken van een paar tienjes, dan spoelt hij net even wat sneller op dat hij pas open schiet als de volledige druk bereikt is.

Je kan je gap even controleren van je bougies, als je hem wat kleiner zet zou het weg moeten zijn. Anders kan je eventueel de volgende opties nog proberen: viewtopic.php?f=282&t=83211
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 10 Jan 2017, 01:19

Bedankt voor de tips, ga ik proberen als ik terug ben van vakantie :wave1:

Laat daarna nog wel van me horen. wink:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 07 Mrt 2017, 08:47

Zoow weer terug van een lange vakantie en werkperiode. :cool:

Afgelopen zondag in de morgen was het droog, dus een mooie gelegenheid om eea uit te proberen. Gap van de bougies verkleint van 0.8 naar 0.6 mm en gaan testen, bij full boost (1,2 Barg) word de vonk niet 'uitgeblazen' en loopt de auto als een kogel.

Bij testen ging ik bij Barendrecht (Ikea) de snelweg op richting Zuidplein zat er een Yamaha XJR 1300 achter me, vanaf 100 kon die het niet bijsloffen. :cheesygrin:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 07 Mrt 2017, 08:47

Bedankt voor het advies! :like:

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor genesis » 18 Sep 2018, 23:09

Honda is na 18 jaar af, laatste grote stappen het afgelopen jaar waren, HighSpec Big Brake monster 6 kit, Custom made turbo spruitstuk en downpipe van DP Engineering, nieuwe originele Integra Type R onsteking, nw Tial waste gate het geheel laten afregelen door Sneaky Tuning

Resultaat was 350 pk, genoeg voor een lichte auto zoals mijn Civic Coupe uit 1994, heb een detailing set bij Carclean aangeschaft om de lak in perfecte staat te brengen en dan kan de hertaxatie plaatsvinden eind dit jaar

Ik ga er vanuit dat die hoger uitvalt dan 3 jaar geleden, dan komt de taxatie ruim uit boven de toenmalige nieuwprijs van de Civic Coupe ESI

Dan gaan we maar weer eens wat meer rijden met de Honda, want dat is de afgelopen jaren veel te weinig gebeurt

Genesis

genesis
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 145
Geregistreerd:
22 Nov 2009, 11:08

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor Kevinio » 19 Sep 2018, 11:31

genesis schreef:Honda is na 18 jaar af, laatste grote stappen het afgelopen jaar waren, HighSpec Big Brake monster 6 kit, Custom made turbo spruitstuk en downpipe van DP Engineering, nieuwe originele Integra Type R onsteking, nw Tial waste gate het geheel laten afregelen door Sneaky Tuning


Foto's! :wave1: :P
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor toxicshit » 19 Sep 2018, 17:56

Kevinio schreef:Foto's! :wave1: :P

+1 :cheesygrin:

toxicshit
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 400
Geregistreerd:
08 Jul 2005, 00:19
Woonplaats:
Heerlen

Re: Project B16A2 / B18C6 / Turbo klaar.

Berichtdoor mielko » 19 Sep 2018, 22:06

Vind ik ook,taxatie is niks waard zonder foto's :cheesygrin:

Wij zullen hem hier gratis taxeren :>>:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
cron