Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 19 Nov 2009, 17:29

Onlangs een oldtimer gekocht om als dagelijk gebruik mee te rijden.De bedoeling was om mijn bestelwagen de deur uit te doen.
Helaas heeft het oldtimertje mijn hart al gewonnen,en blijft de bestel,zodat de oldtimer lekker binnen kan staan.Al word hij zeker gebruikt,hij zal echt niet stoffig weg gezet worden.

Nu dan mijn nieuwe aanwinst.
Mijn 1976 honda civic .
Gekocht hier in de buurt,kilometer stand 142000KM.Ooit gerestaureerd.wat nog best netjes is gedaan.Nouwelijks roest,niet aan de bodem in ieder geval.Op de lak zitten wat blaasjes,waarsch door slechte voorbehandiling.Maar die zullen in de toekomst worden aangepakt.

Als eerste flink onderhoud aan gedaan.Vloeistoffen,riemen,kleppenstellen .Remleidingen vervangen,want die waren bijna doorgeroest.
Nu zit er nog goedkope olie in,die word nogmaals 2 keer vervangen.om lekker te spoelen.

Verders kan ik heel slecht iets origineel laten.
Al snel moest het originele stuur plaats maken voor een ini mini stuur die ik via een forum genoot heb overgenomen.
Ook mochten mistlampen niet ontbreken.
Ik had nog een rvs uitlaat systeem van mijn andere civic .die ik vermaakt heb voor het bolletje.

Eind demper ,heb ik vermaakt zodat deze onder de civic past.Een harly D fishtail demper :D

Ook heb ik nog een set ast velgen gekocht,waarvan ik ga proberen om die te vermaken naar 4keer 120.moet lukken

Fotor's zeggen meer dan mijn praatje":
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

foto van de downpipe"
Afbeelding

Omdat er van civicclubholland een dyno dag georganiseerd werd,met het bolletje een run gedaan.
Mengsel is wel heel erg rijk,maar dat kan ook zijn geweest omdat de einddemper iets te restriktief is.en de uitlaat zijn gassen moeilijk weg krijgt
Afbeelding

Afbeelding



De 1,2 hondamatic heeft 21,6 pk op de wielen bij de dynorun.Niet slecht voor een 33 jaar oud beestje.Maar de toekomst zal meer gaan brengen ben ik bang. :twisted:

Tja,de history.
Volgens de laatste eigenaar ,heeft 2 eigenaren terug de auto gerestaureerd.Toen reed hij in souburg rond.Daarna gekocht door iemand die hem echt als daily gebruikte.En vol had gestopt met allerlij electronische troep,radio's,tft.elect ramen enz.
De laatste eigenaar woonde in vlissingen,die kocht hem voor zijn meisje.zei heeft er zo nu en dan in gereden.Door kind en waarsc verhuizing werd het bolletje te veel.En werd hij op het lokale zeelandnet provider op een prikbord gezet.Daarheb ik hem gevonden.Ik bood 500E onder zijn vraag prijs.En mocht hem daar nog voor meenemen. 1500E
Weet niet of dat veel is,maar zo'n nette wagen als dit heb ik nooit gehad :roll:

Verders wilde u plaatjes.
bij deze dan


Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding



Afbeelding


Ook ben ik begonnen met de velgen vermaken.
In de draaibank opgespannen,steek 120 afgetekend.graden boog erop en 180graden draaien en afteken.
Om het hart netjes vlak te maken voor de nieuwe steek,die afgedraaid.
morgen verder ,

Afbeelding

edit;

test fitting time :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op 06 Feb 2010, 16:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 20 Nov 2009, 13:23

Zo,
het hart van de velg bewerkt zodat de oem honda wiel dopjes passen
De gaten geboord,en met een flinke souverein(schrijf je dat zo?) de schuine kant gemaakt.

Ik weet nog niet of ik de oude gaten nog laat dicht lassen.
Wel worden ze bronze gepoedercout heb ik besloten.In de velg staan ook nog wat cijfers en letters,die frees ik ook nog weg.
Dus plaatjes:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 22 Nov 2009, 11:10

Mn meisje zat achter het stuur ,ik mocht niet meer rijden :cheers: .Had ff getoeterd :wave1:




EDIT:
Eindelijk weer een fototoestel in huis om wat foto's te maken.


Wat updates:
Eindelijk die smerige kentekenplaat verfraait.Gewoon de plaat verwijdert en vervangen door een rvs item uit de "autostyle" gids.
En de kleine kenteken verlichting op die plaat gemonteerd.
Ziet er een stuk netter uit.
Afbeelding


Op het dashbourd wat extra meters geplaatst,Volts,oil press ,rpm.
Verder een "luxe"console van een CIVIC EG vermaakt,om mijn radio in te doen.Past best aardig.Ik ben niet zo netjes ,helaas.Dus als iemand er eens voor gaat zitten.dan past het nog mooier
Funktion over form ,zal ik maar zeggen :roll:

Afbeelding


Het vliegwiel wat ik uit de donor auto heb gehaald maar eens in de draaibank gestopt.
Afgedraait van 7.5 naar 4,4kg.
Niet dat ik er mee ga rijden,want de honda matic is veel te lekker :D
Dus als iemand wil omruilen met wat bijbetalen,dan hoor ik het wel :-)
Afbeelding


Ik ben nog steeds op zoek naar de 4x100 swap.Dus diverse dingen aan het uitdokteren.
Al denk ik dat de originele trommels worden herboort,dat is veel makkelijk dan dit.
Maar goed,waar ik achter kwam
De trommel en lagerblok van een civic EG passen redelijk op elkaar.Het binnen lager past zo op de as van de bol.buiten lager is te groot,maar dat lager lijkt zo omgewisselt te kunnen worden met die van de bol.
Het enige nadeleel ,is dat dit lagerblok dieper over de as valt,De losse trommel past zonder probleem over de schoenen van de bol .Dus dat is geen probleem,Ik moet dus een bus draaien die eerst over de as komt,en dan het lagerblok,om zo goed uit te komen met de hoogte.
Dat zoek ik later nog wel uit.
Afbeelding

lekker bezig geweest


Weg met de puntjes,weg met de oude bobine.
petronix gemonteerd
Afbeelding

In de hoop het olie verbruik en de blauwe pluimen wat terug te dringen 8 nieuwe klepseals gemonteerd ipv de oude 4 verdroogde .
nieuwe waterpomp en distributieriem.
Afbeelding

Dan de leukste aanpassing.
Het nieuwe spruitstuk gepast op de EB1 kop,die past voor geen meter.
Alles aftekenen,en omcirkelen met stift.


Afbeelding

freesje erbij

Afbeelding

Alles mooi monteren.
Ik vond die lelijke koelwaterslang echt geen porum.Van wat oude leidingstukken en een stuk titanium condensor pijp van mn werk alles iets fraaier gemaakt.
De vacuumslang naar de remdrukverdeler deels uit rvs gemaakt.
Omdat ik altij liep te prutsen met de oliedop van de versnellingsbak.de grote stap gemaakt,en de accu steun weggehakt.de electronika iets verlecht,en een slim fan gemonteerd.Lekker de ruimte nu.De accu komt in de koffer.

Natuurlijk alles wat er nieuw op kwam even nieuw gespoten.

Nu zit mn RS carburateur set netjes!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook nog wat plaatjes van mn 2e gen fusee lichamen 4x100 met 1988/95 honda civic remmen

Afbeelding

Afbeelding


hier kun je zien hoeveel je ongeveer moet opvullen met ringen,weinig dus
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op 01 Mei 2010, 20:40, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 22 Nov 2009, 13:54

Van een vriend/collega een synchroon stel setje geleend.Omdat de ik nu 2 carburateurs heb,moeten die natuurlijk synchroon met elkaar lopen.Die verbeterd op pakken en mooi lopen van de motor.
Eigenlijk een simpel spelletje,Er word op iedere carburateur een meetflens gezet,zodat tussen gasklep en meetflens een onder druk ontstaat.Zet een meter tussen de 2 carbs,en je kunt zien welke er meer vacuum creeerd.Dat wil dus zeggen dat die gasklep verder open staat.
Met een stelschroef op de as van de gaskleppen kun je die weer gelijk stellen.
leuk spelletje ,bij een motorfiets is dit echt belangrijk en merkbaar,maar bij deze valt het erg mee,omdat het spruitstuk een ballanspijp heeft tussen de 2 kanalen.Maar synchroon is altijd beter.
Afbeelding


Verder de auto eens lekker gewassen,en wat foto's geschoten op mn werk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mielko op 20 Mei 2010, 23:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen


Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 02 Dec 2009, 11:43

Ik heb mijn ombouw naar 4x100 van de trommels klaar.Gewoon omgeboord.
Aftekenen op de draaibank
Afbeelding
met de stelling van pythagoras de straal uitgerekend tussen de boutgaten,en uitgezet met een passer,en met een center pons gemarkeert.En geboord.
Afbeelding
Vervolgens op de frees bank een mooi vlak bedje gemaakt voor de bouten.
Afbeelding
Uit een oude fusee van een nieuwere honda civic de bouten gehaald,en in de trommels getikt.Ja gewoon met een hamer.
En klaar is klara
Afbeelding

Als het goed is komen deze week de nieuwe lagers binnen.
skf 6304 en skf 62/28 ,ook een nieuwe keering maar daar heb ik ff geen nummer van.

De 4x100 voor fusee's knappen ook op,die staan in de hamerite,lagers komen deze week vanuit engeland ook binnen.Overigens kan de onderdelen boer hier ,de lagers gewoon leveren,maar die koste wel 150E :shock:
Heb nu beide kanten voor 45E incl verzending :D
Afbeelding


Nee ik ben nog niet klaar

Ik had voor mijn vacantie al een rondje nederland gedaan,en 2 blokken bij iemand gekocht.
Een eb3,waar ik preventief een nieuw koppakkingetje tussen heb gestoken.Dit blok moet nu mijn rokende eb1 gaan vervangen.Want nu met de ramen open rijden,is niet altijd lekker
Afbeelding


En staat dit 1300 EN blokje te wachten op een leuk project :twisted:
Afbeelding
Dit word een hybride .1300EN onderblok,met eb1 cillinderkop :twisted:
Dit geeft een compressie verhoging van 8,2/1 naar ong 12/1 .wat weer een krukas vermogen kan geven tot 100pk.
en dat lijkt mij wel wat :roll:

Verlagen :

Vandaag de achterveren klaar.
Omdat iedere veer onder redelijke voorspanning staat tussen schotel en schokbreker,wil dat zeggen dat de veer langer is dan de schokbreker .
Nu wist ik toevallig dat de veerschotel boven bijna hetzelfde is als die van een civic van 88to99.
Het voordeel van die veerschotel iets anders is.De rubbers waar de schokbreker pen in zit,zitten OP de schotel.Waardoor de schokbreker pen verder door de schotel komt.
De reden dat je dit wilt,is dat je een kortere veer weer moet zien op te sluiten tussen boven en onder schotel.Met de nieuwe schotel zak je dus verder over de schokbreker pen.(die chroom stang in de schokbreker)
Het enige wat niet past ,is de bus in de rubbers.Dat busje heeft minder diameter om de stang erdoor te steken.MAAR je kunt de busjes gewoon over persen :D
Afbeelding

De schotel los op de stang met de veer ernaast,zo zie je goed de ruimte .
Afbeelding

Nu kun je op het internet diverse bedrijven vinden die losse veren leveren.Je kunt gewoon de maat opgeven en veerspanning.Dus zo zou je kortere veren kunnen bestellen.
Maar ik doe het makkelijk :D
Ik heb de originele veer ingekort.Gewoon 1.5winding eraf geslepen,verhit en wat omgezet om weer een net draagvlak te krijgen.
Afbeelding

Als je alles dan weer monteerd krijg je dit.
Afbeelding

Hoeveel verlaging ik nu krijg weet ik nog niet.Daar moet ik de boel nog voor monteren
Het is weer mooi weer dus de bol staat weer thuis.
Nou ja thuis,hij staat alweer op brug in de garage.Nee hij is niet stuk.
Maar het werd tijd voor de modernisering.

Aangezien ik nu alles voor de verlaging en 4x100 wissel bij mekaar heb,en hopelijk een minder olie stokend blokje heb klaar liggen,moet het maar gaan gebeuren.

De einddemper die er onder zat vond ik toch niet helemaal bij de auto horen,en is vervangen door een eigenbouw .Ik heb gewoon de oud ijzer bakkern van de lokale auto garages doorzocht,en kwam een rvs hyundai tussen demper tegen.En die pas gemaakt.

De Verboorde 4x100 trommels gemonteerd.Ik moet zeggen het werkt prima,alleen gooit het stale dopje wat over de borgmoer zit wat roet in het eten.
Afbeelding
Het dopje is eigenlijk voor reguliere velgen te groot,waardoor de meeste velgen niet passen.
Dat dopje zal dus moeten verdwijnen!
Mijn oplossing,misschien niet de meest doordachte ,maar het werkt voorlopig
Ik heb de rubber dop die over de bovenste veerschotel(aan de
binnenkant van de auto) aan de achterzijde gepakt,die iets ingekort .En deze in de naaf van de velg gestopt.Een mooie stofdop.Daarna wat vloeibare pakking tussen velg en trommel.Dat moet even zo blijven tot in een lager monteer met stof afdichting.Want die zijn gewoon te koop.
Afbeelding

Zo,zie hier mijn gemonteerde velg,met veel te lage ET waarde(ET13) en veel te hoge banden (ja ik heb ook de ats velgen nog,en ja op deze kunnen ook lagere banden op,dat komt tzt)
Afbeelding
Afbeelding
De ingekorte schobrekers zitten er ook al onder.Maar daar heb ik nog geen foto van hoe ze staan met de wagen op zijn wielen.

De foto's van het demonteren van het blok zal ik even vergeten.
Tip:als je het blok via onder uit de aut wilt halen,haal dan het subframe van de voorwiel ophaging er onder uit.Maar pas das dan wel op,het blok ligt op de balk onderlangs het blok.
Dat scheelt een hoop narigheid tijdens demonteren :roll:



Omdat straks de remmen worden geupgrade(jezus wat een woord),dan zal er ook wat aan de hrc en bekrachtiger gedaan moeten worden.
Dit word in de vorm van een 92/95 variant gewisseld,dit is bijna plug and play.
De oude demonteren is echt simpel,remleidingen los,en bij het voeten eind van de bijrijder de bekrachtiger los halen.4 boutjes,en 1 pen die de bekrachtiger met het rempedaal verbind.en hij is er uit.
Afbeelding
Het verschil is goed te zien
Afbeelding

Nu word het iets lastiger.In mijn 76er zit net naast de hrc een remdruk verdeler(bij nieuwere zit die ergens anders dacht ik).Die zit net in de weg.Door nu alleen het bevestigings beugeltje weg te halen,kun je de verdelers net iets meer naar buiten drukken waardoor net genoeg ruimte onstaat.
Nu zou je de bekrachtiger zo kunnen monteren,net als minimonster hij had een concerto unit gebruikt,ik heb een iets nieuwer type,die is net 2 MM dikker,ik heb het gat dus iets moeten uitfrezen,5minuten werk.en plug and play
Dan moet je alleen nog nieuwe leidingen maken(vind ik tenminste ,je kunt ook de oude ernaar toe prutsen)
Afbeelding
Afbeelding


Aankomende week verder.
-motor monteren(eb3 motor met EN4 nokkenas 8) )
-bedenken hoe ik de voorschokbrekers goed verlaag
-De 2nd gen civic fusee lichamen monteren met 92/95 civic remmen
-
Ik vind dat ik een nette manier heb gevonden om de voor veerpoot te verlagen.

Ik wilde niet mijn originele schokbreker op het spel zetten door hem in te korten bvb .De kans dat hij lekt raakt vind ik te groot.
En zo makkelijk zijn ze nu ook weer niet te krijgen.

Dus bedacht ik een busje die er voor zorgt dat de demper stang verder door de de veerschotel kan steken.Zodat je een kortere veer kunt monteren,zonder dat hij los tussen de schotels komt te liggen.

Ik bedacht dit busje
Afbeelding

Deze bus komt tussen de veerschotel en het bovenste bevestigings blok(strut top)(hoe heet dat ding in het nederland???)
Afbeelding
Afbeelding

Dus wat moet je aanpassen voor deze truuk

De volgorde van monteren:
Eerst de je kortere veer,of je nu een kortere koopt,een originele verwarmt en samendruk of inkort .Hoe je dit doet moet je zelf uitzoeken.

Ik slijp al jaren een paar windingen af,en verhit vervolgens de laatste winding om die mooi om te zetten naar originele vorm.
Afbeelding

Dan zet je hem in de schokbreker ,en leg de bovenste veerschotel er boven op.
Nu komt net als normaal het lager met zn afdichtingen.Sop dit goed in met vet.


Nu komt het busje wat ik bedacht heb.Deze centreert ook meteen het lager.

Afbeelding

Nu zou het bovenste rubber blok(strut top) moeten komen,maar die heeft een half rond gat er in(plaatje is niet een honda item)
Afbeelding
Deze moet je uit vijlen of uitfrezen tot de 22MM .Dat is de buitenmaat van mijn busje.
Hierdoor kan je de schokbreker binnenste pen verder door de de strut top heen komen.En word gestopt door de kraag van mijn busje.
Afbeelding
Ik heb 25 mm aangehouden zodat de bevestigings moer niet al te ver uit de strut top steekt.
Afbeelding
Afbeelding
Om nu weer alles netjes op te sluiten zonder speling moet er nog een busje gedraait worden die bovenin de strut top valt..Als dan de moer word aangedraait dan komt alles netjes vast zoals het hoort.

Hier een foto zoals alles gemonteerd is.Je kunt de bus nog langer maken,om nog lager te kunnen gaan.want de motor kap loopt nog hoger boven de strut top.

Afbeelding
Afbeelding

Dit is een schetje om de boel te verduidelijken :-)
Afbeelding

Nog even mijn ervaringen delen over mijn ombouw en fouten.

aangezien ik eindelijk wat klaar begin te raken met de hele 4x100 ombouw.
Met wat laatste restjes nog te doen.

Er vielen een paar dingen op toen alles gemonteerd zat.
-Speling op de lagers
-Lawaaierige uitlaat
-en een vreemde stand van de wielen.

Rijden was niet te doen vanwege allerlij slechte feedback op het stuur.Ook liep door de speling de remschijf aan op de klauw.

Shit,heb ik chineese lagers gekocht?Er stond toch echt skf op de doos.
Nou,even laten rusten de boel en later eens op onderzoek uit.

Een week later moed verzameld om alles uit te zoeken.

Wat blijkt,de homokineet van een 1gen is anders dan die van 2e gen civic.
En wat klopt er nu niet ,de spie banen zijn korter.Hierdoor kun je de homokineet niet genoeg aantrekken om het lager op te sluiten.
De oplossing is dus een andere homokineet steken,
of....

Gewoon de oude in de draaibank stoppen
Afbeelding
Ik heb gewoon wat materiaal weg gehaald,zodat de kineet verder de fusee in kan.
En.....Perfect!
Ik blij.

Volgende probleem..
Ik vond mijn verzonnen uitlaatsysteem nog steeds wat te luid.
Gelukkig liep ik tegen een zogenaamde chineese twinloop demper aan.
Iemand had hem besteld ,maar een maal en nederland bleek de doorgang van de demper hem toch te klein voor zijn B16 motor

Omdat de demper ook nog eens heel klein is ,heb ik hem maar over gekocht.!
Wat ophang beugeltjes er op gelast.
En wat past hij mooi!!!
ik blij


Volgende Afbeelding

Kort een rondje gereden,heerlijk,ondanks de slechte feedback op het stuur.Het EN4 nokkenasje er in is echt merkbaar.Hij klinkt veel feller,en gaat lekker door in de toeren.
Gelijk maar doorgeren naar een bandenboer om de boel uit te lijnen.
Afbeelding
Wat blijkt,de voorwielen hebben veel te veel positieve camber.
In gewoon nederlands,de bovenkant van de wielen staat naar buiten toe.
Shit.....wat nu.

Thuis het wonderbaarlijke internet op gegaan en zoeken bij
http://www.1stgencivic.com/world/c1zr/m ... hp?t=12530
en nog een vraag neer gezet daar
http://www.1stgencivic.com/world/c1zr/m ... hp?t=14583

Duidelijk dus,de onderste draagarm is dus te kort voor 2e gen fusee's.Oplossing is dus draagarmen van een 2e gen civic monteren.

Of..........

Kan het beter :D

Ik vind van wel.
Loop ik nu toch tegen wat leuks aan in de oud ijzer bak op mn werk!!!
Bijna kant en klaar.
Ik heb alleen nog een extra blokje moeten maken uit een stuk massief metaal.
Afbeelding

Alles netjes uittekenen,en de slijptol in een draagarm zetten :twisted:
Afbeelding
Las apparaatje aan.
klaar!!
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb de originele rubber bus uit het afgeslepen stukje draagarm gehaald.Die moet ik nog in mijn "nieuwe"draagarm persen.Dan monteren en uitlijnen.

To be continued..... :!:
Laatst gewijzigd door mielko op 11 Aug 2011, 20:34, in totaal 2 keer gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 26 Dec 2009, 00:26

:D
Laatst gewijzigd door mielko op 17 Aug 2011, 10:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 06 Feb 2010, 16:27

test fitting time :D

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor ignition008 » 09 Feb 2010, 00:47

ziet dr dik uit :up:
Afbeelding

FAST ENGINEERING

Gebruikers-avatar
ignition008
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1977
Geregistreerd:
28 Mrt 2009, 18:54
Woonplaats:
ter-apel gr

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor Hondaaron » 09 Feb 2010, 00:53

Gaaf bolletje! :)

Gebruikers-avatar
Hondaaron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 310
Geregistreerd:
13 Jan 2010, 04:01
Woonplaats:
Brabant

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor DennisV32 » 09 Feb 2010, 18:10

Werk je eigenlijk in Middelburg Mielko?

Heb je al twee keer gespot op Arnestein II onder werktijd terug naar Arnemuiden :blush:
Instagram car account: @01184carpics

Gebruikers-avatar
DennisV32
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 1731
Geregistreerd:
25 Mrt 2008, 04:25
Woonplaats:
Provincie: Zeeland

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 09 Feb 2010, 19:10

Ik ben operator bij de kolencentrale borselle,en werk in de ploegen.Vandaar dat ik nog al een rond rij overdag.Even naar AOC onderdelen halen of zo :D
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 03 Mrt 2010, 06:01

Vandaag de laatste aanpassingen gedaan,maar ben er achter dat deze velgen het niet gaan worden,afgezien van wat centreer problemen.Die gewoon op te lossen waren,toch maar afzien van deze velgen.De et30 is gewoon niet prettig rijden,er is te veel feedback van hobbels en bolle wegen.
Ook waren deze velgen verre van recht.Maar voor die paar 10tjes mag je niet mopperen
Jammer maar het is even niet anders,heb er toch mooie plaatjes mee geschoten
Dus word het toch maar ombouwen naar 4x100.Dan heb ik ook meer keuze in velgen.

Het plan is nu om de bestaande draadeinden uit de fusee en trommel te persen,en daarin nieuwe gaten uitzetten op 4x100 .Dan nieuwe draadeinden terug persen.
Dit geeft gewoon meer voordelen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 07 Mrt 2010, 22:07

Afgelopen weekend naar vehikel beurs utrecht geweest,van 3 to 8 lekker in bakken onderdelen gegraven.Veel gekocht ,niets waar ik voor kwam. :roll:
Er staan altijd 2 zaken met allerlij deur rubbers,1 was er niet helaas,die heeft altijd het meest,natuurlijk net degene die wat zou kunnen hebben.Dus geen nieuwe rubbers.
Wel mooie nieuwe chroom strips om in de die deur grepen te stoppen.
Ook kwam ik in eenhoekje waar echt niets lag ,een leuk boekje tegen.Van kluwer, "leer je eigen auto kennen" voor mn bolletje,voor 5 euro :D Echt leuk,auto uitleg in Jip en Janneke taal
Nog wat flauwe kul stickers,veel motor spullen ,en wat gereedschap voor mijn draaibank.
Het blijft een leuke beurs,ouwe kleren aantrekken en grabbelen maar.

Hier kwam ik ook mee thuis,de fiets had ik al gekocht voor weinig :D ,nu de bak er nog aan vast zien te monteren
Afbeelding


Verders een luxe console van een civic coupe vermaakt voor in mn bol,dan kan straks mn radio erin.
Ik kreeg van iemand een supersprint magnum eindemper,die heb ik nog vermaakt en onder de bol gehangen,past echt net :-) ,maar lekker stil,klinkt iets voller!!

Foto's volgen als ik mn weer terug heb

Ik heb ook nog een uur over de wiel ophanging gehangen ,hoe dat nou om te bouwen naar 4x100.wie heeft die fusee aan de voorkant bedacht :shock: ,wie gaat nu de schijf achter de lagering monteren :shock:
Dit word echt nog een hersenbreker
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Re: Honda ciVic bouwjaar 1976 MIELKO

Berichtdoor mielko » 28 Mrt 2010, 21:37

Eindelijk weer een fototoestel in huis om wat foto's te maken.


Wat updates:
Eindelijk die smerige kentekenplaat verfraait.Gewoon de plaat verwijdert en vervangen door een rvs item uit de "autostyle" gids.
En de kleine kenteken verlichting op die plaat gemonteerd.
Ziet er een stuk netter uit.
Afbeelding
Afbeelding


Op het dashbourd wat extra meters geplaatst,Volts,oil press ,rpm.
Verder een "luxe"console van een CIVIC EG vermaakt,om mijn radio in te doen.Past best aardig.Ik ben niet zo netjes ,helaas.Dus als iemand er eens voor gaat zitten.dan past het nog mooier
Funktion over form ,zal ik maar zeggen :roll:

Afbeelding


Het vliegwiel wat ik uit de donor auto heb gehaald maar eens in de draaibank gestopt.
Afgedraait van 7.5 naar 4,4kg.
Niet dat ik er mee ga rijden,want de honda matic is veel te lekker :D
Dus als iemand wil omruilen met wat bijbetalen,dan hoor ik het wel :-)
Afbeelding


Ik ben nog steeds op zoek naar de 4x100 swap.Dus diverse dingen aan het uitdokteren.
Al denk ik dat de originele trommels worden herboort,dat is veel makkelijk dan dit.
Maar goed,waar ik achter kwam
De trommel en lagerblok van een civic EG passen redelijk op elkaar.Het binnen lager past zo op de as van de bol.buiten lager is te groot,maar dat lager lijkt zo omgewisselt te kunnen worden met die van de bol.
Het enige nadeleel ,is dat dit lagerblok dieper over de as valt,De losse trommel past zonder probleem over de schoenen van de bol .Dus dat is geen probleem,Ik moet dus een bus draaien die eerst over de as komt,en dan het lagerblok,om zo goed uit te komen met de hoogte.
Dat zoek ik later nog wel uit.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
mielko
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1403
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:15
Woonplaats:
Ja ik maak spel fouten,maar ik kan tenminste iets met mn handen bouwen

Volgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten
cron