de opzet:
auto kompleet uit elkaar halen
de bekende roestpunten aanpakken
diverse rubbers (ophanging) vervangen
buddyclub2 full bodykit monteren
deuren, achterklep en dak strakzetten
nieuwe laklaag (8 lagen )
bedrading in motorruimte zoveel mogelijk verplaatsen uit het zicht
portierbekleding in een nieuw jasje steken
audio monteren
motorblok uit elkaar en volledig opnieuw opbouwen tot 200+ PK
versnellingsbak uit elkaar een nieuwe synchomeshen monteren.
misschien dat ik nog wat vergeten ben
de auto anno 2006/2007
nieuwe achterschermranden erin gelasten de stootlijsten weggewerkt
gaten zijn dicht gelast
achterklep ook
weer wat foto's toegevoegd
nieuwe achter schermrandjes in gelast
alles in de spuitplamuur
tijd om de auto een kleurtje te geven
hier de lak die er op gaat
auto in de spuitcabine
basiskleur eerst blauw
DC sport 4-2-1 uitlaatspruitstuk
kat-vervanger
Invidia middenpijp en einddemper
ophanging volledig verbeterd met Energy suspension set
skunk2 bovenste draagarm
VIS-racing invader motorkap
tussendoor nog naar de EG vs EK meeting geweest bij TCC
en een intervieuw met de autoweek
en een vreselijk gezellig weekend tijdens Speed & Design in Utrecht
vervolg anno 2008
een paar maanden geleden ben ik begonnen met het motorische gedeelte.
tussendoor weer opnieuw het dak strak zetten.
en natuurlijk de motor niet vergeten
een nieuw kleurtje op de auto
ondertussen een hoop spullen geariveerd
Eagle H drijfstangen
Hasport motorsteunen
Hondata inlaatpakking
skunk2 pro 70mm gasklep, klepveren, klepschotels, nokkenastandwielen, kleppen, nokkenassen (PRO 1) en een inlaatspruitstuk
en nog meer spullen
het bouwen kan beginnen
volgende update
motor en bak zijn nu klaar.
tijd om de motorruimte aan te pakken.
zoveel mogelijk bekabeling door het buitenscherm laten lopen en motorruimte ontoesten en spuiten
nieuw spuitstukkie
Hytech Tri-y replica
tijd om de motor erin te hangen.
hier de uitdraai van de compressiemeting.
even een korte uitleg erbij.
cilinder 1 :de eerste twee lijntjes zijn hetzelfde, waarbij de bovenste de opbouwende druk is de tweede waar de druk eraf gaat. normaal lopen die lijnen over elkaar heen.
11,80 Bar.
cilinder 2: hetzelfde geldt bij lijntje drie en vier, die horen over elkaar heen te lopen.
11,75 Bar.
cilinder 3: zo loopt de lijntjes wel goed over elkaar heen.
11,60 Bar
cilinder 4: 11,60 Bar
30 oktober.
om de tijd wat te doden ben ik begonnen om het interieur te herstellen van beschadigingen.
de injectoren waren ook al binnen gekomen bij Martijn.
update 5 februari 2009.
weer wat leuke upgrades opgehaald
audio opzet
ben gestopt met de audio.
wordt een projectje voor de zomertijd.
nu verder met een remmen upgrade
update-je
01-08-2009
even weer een kleine update.
aangezien ik toch van plan ben om de audio te monteren, ben ik weer begonnen met het polyesteren.
de opzet is iets veranderd.
zo komt de Phoenixgold versterker onder de Rockford versterker.
de condensator verdwijnt onder het polyester.
en de Playstation stond eerst tussen de woofers, en die verplaats ik onder de woofers.
06-10-2009
zo, hier weer even een update.
ben zaterdag 3 oktober, samen met Tinus, naar Verhoeven Tuning geweest om de auto op de rollenbank af te stellen.
hieronder vind je de dyno uitdraai en wat filmpjes die ik gemaakt heb.(wisselende kwaliteit , deels met de telefoon, deels met de camcorder)
Tinus aan het afstellen
zo dit was het voorlopig weer.
tot de volgende update
20-02-2010
tussendoor nog het een en ander geplamuurd.
de opzet is altijd geweest, dat de audio er op een simpele manier uitgehaald kan worden als nodig is.
voor bv een circuitdag.
het heeft even geduurd sinds de laatste update, maar heb helaas weinig tijd meer over.
ondertussen ook nog een andere kentekenplaathouder gemaakt.
de oude was door de bodem van de auto gescheurd.
ondertussen nog een BENEN B-pillar gekocht
zo de volgende update, zullen we dan maar zeggen.
een paar Recaro's uit een accord type-R.
er is een winterstop aangetreden wat betreft het audio gebeuren.
maar we zitten niet stil.
na veel denken , toch een setje Buddy Club P1 SF in GunMetal gekocht.
en om nieuw aluminium hoort ook nieuw rubber.
still going strong
03-2011 update
zo jongens tijdens de drukke dagen die ik de afgelopen tijd gehad heb, zijn er toch nog uurtjes besteed aan mijn civic.
hieronder nog even een korte samenvatting van de voorbereidingen, die ik al gedaan had.
------------------------------------------------------------------------------------------
terug met het audioverhaal.
ik werk schijtziek van die polyester, dus werd het tijd voor een andere aanpak.
als eerste weer opzoek naar originele VTI zijpanelen (zonder hoedenplank).
het doel:
de audio inbouwen, met het idee een zo'n laag mogelijk zwaartepunt te krijgen.
EN er moet een APE X-bar gemonteerd worden.
we gaan dus beginnen met de zijpanelen.
vervolgens naar de Hornbach voor MDF.
om een goed uitgangspunt te krijgen, moet ik eerst een vlak punt creeren in de auto.
in de reserve wiel bak.
daarna wordt het inhoud berekenen, zagen, plakken, meten.
beugeltjes plaatsen om de voorste planken te monteren.
ondertussen de plank op maat gezaagd en proef gelegd.
even nog een afwerkplankje gemaakt voor de voorzijde.
alles ff passen.
en dan gaan we beginnen aan de bovenste platen voor de subwooferkist.
-------------------------------------------------------------------------------------------
het vervolg van de audio set-up.
alle panelen zijn op maat gezaagd.
gaan we nu alles maar ff bekleden.
zo ziet het eruit als het in de auto zit.
dan gaan we er een Rockford T10001 versterker bovenop zetten.
van de rest van de panelen heb ik geen foto's gemaakt ivm met het slechte weer.
(moest de foto's buiten maken).
maar het uiteindelijke resultaat mag er wezen, al zeg ik het zelf.
verder heb ik nog een camerasteun gemaakt aan m'n B-pillar.
kan ik onderweg en op het circuit nog wat filmen.
ik mag nu, onderhand, wel stellen dat m'n civic-je AF is.
HELAAS................. OOK IK KAN NIET OPHOUDEN MET HET VERBETEREN EN AANPASSEN VAN M'N AUTO.
DE SAGA CONTINUES AT PAGE 7........................... anders wordt pagina 1 wel er lang.........................