So, het was me weer een weekje zeg.
Naar de aanloop van IHM was het der op of der onder.
Kreeg ik mijn civicje nog op tijd klaar.
Maandagavond de auto voor het eerst weer mee naar huis genomen om te testen.
Bijna thuis en de auto begon erg te schokken.....
Thuis kreeg ik hem al niet meer in z'n versnellingen.
Toch nog maar even de koppeling ontluchten. Misschien komt die niet terug.
Goed... Dinsdagmorgen de auto maar weer naar het werk gereden.
Dit leek allemaal goed te gaan.
Werkplaathandboek erbij gepakt.
MMMM.. geen vrije slag op het koppelingspedaal.
Koppelingspedaal opnieuw afstellen, koppeling nog maar eens ontluchten.
Dit voelt beter. Koppeling pakt nu ook eerder op.
Woensdag de auto weer meer naar huis.
Nu voelt alles in orde.
Helaas voor korte duur
Donderdagmorgen komen voor een nieuw dilemma te staan.
Iets voelt niet lekker in de aandrijflijn.
Toch de MB3 maar naar huis genomen en eens nadenken waar dit probleem vandaan komt.
Vrijdagavond de EG6 op de brug gezet en de aandrijving gecontroleerd.
Tering wat een speling op de binnenste homokineet van de rechter aandrijfas.
As er onderuit gehaald, aandrijfashoes losgehaald en de homokineet viel er in 100 stukken uit.
Die as was dus afgeschreven.
Nu dus als een malloot een as regelen, wil ik nog naar IHM met de EG.
Zaterdagmorgen nog een as kunnen vinden.
Deze snel gemonteerd en rijden met die hap.
Auto wassen, kleien, polijsten en waxen, zodat die er tiptop uitziet.
Een auto 2 jaar in een garage laten staan. Dan zie je pas hoe smerige boel het is, als je aan het kleien gaat.
Op alleen het dat heb ik 3 stukken klei gebruikt
Zondagmorgen op m'n gemak naar Asten vertrokken.
En wat rijd ie toch weer lekker.
Maar stiekem in je achterhoofd ga je nadenken over elk rammeltje en kraakje.
Aangekomen in Asten had Jos een mooie locatie voor me uitgezocht
IHM was gezellig, druk en heel lekker weer.
Erg veel bekende en oudbekende gezien en gesproken.
Tegen de tijd dat ik zelf foto's wilde gaan nemen, hoorde we in de verte al dat de prijsuitreikingen begonnen waren.
Snel naar het podium, waarna ik als laatste een 1e prijs in ontvangst mocht nemen voor 'EXTREME MODIFICATION'
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------