Update p21 pics en vids

Project aan het bouwen? Plaats hier je updates

Re: R.I.P. turbo :'( p15

Berichtdoor Gb-lude » 31 Aug 2015, 10:21

kamelenjager schreef:bah, zuur zeg na het vele werk en voorbereiding.
Maar wat ik niet begrijp is waarom je direct met zon monster gaat rijden, ik zou lekker een eg'tje halen voor paar honderd en beetje circuit ervaring op gaan doen.


Ja .. Heb de auto al 14 jaar.. Beetje uit de hand gelopen! Maar begrijp je wel.
Jaartje ruilen? :)

Zwetje schreef:Balen dat het zo heeft moeten lopen David, maar goed dat je het op pakt. Heb je volgend seizoen een klapper van een auto!!! :cheesygrin: :like: . Ik hoor wel wanneer je weer in je hok bent, dan kom ik even buurten/helpen.

Komt goed, ik ben er deze week regelmatig.
Blok moet er uit en nog veel gebeuren!

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: R.I.P. turbo :'( p15

Berichtdoor Flip » 31 Aug 2015, 13:06

Shakedown ennnnn kapot gaan *herkenbaar* sterkte met de weder opbouw kerel, komt vast goed. :)
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: R.I.P. turbo :'( p15

Berichtdoor Gb-lude » 26 Sep 2015, 19:27

Zo mense..
Ik ben weer bezig geweest.

Het blok:
Ik heb een motor bouwer gevonden, Speed Equipment in Uithoorn, erg aardige gasten en hebben flink wat kennis en apparatuur in huis.
Na een paar telefoontjes mijn blok achter in mijn Audi gegooid. Kon alleen niet meer rijden met de 19"en verlaging. Dus na een poging tot ophogen maar even de 17" winterset er onder geschroefd en richting Uithoorn gereden.

Paar dagen later kwam het verlossende bericht: Blok is nog ok!!!!! :up:
Er zat wel wat schade in door het metaal slijpsel.
De lagerschalen van mijn krukas zaten krassen in.
De klepstoters zaten krassen in.
De nokken zaten groeven in.
De cylinderwand zaten krassen in.

Al met al niet heel erg.Ronald van Speed Equipment zei dat hij nergens iets kon vinden waar het vijlsel vandaan kon komen.
Ook zat het filtertje van mijn VTEC solenoid bijna helemaal dicht en zat er nog veel slijpsel en vuil in mijn kop.
En zaten er belachelijke hoeveelheden rode sealant in de pluggen van de lager brug (Bearingcapbridge).

Oplossing:
Nieuwe ARP lager schalen.
Nieuwe nokkenassen en klepstoters (die had ik nog liggen :>>: )
Cylinders heel licht gehoned.
En natuurlijk alles heel goed uitspoelen en schoonmaken.

Ook belde hij mij met de mededeling dat de drijstang bouten wel een upgrade konden gebruiken.
Er zaten ARP 2000 bouten in. maar hij zei dat hij veel ervaring had met deze en ze niet heel goed tegen hoge toeren konden.
Niet dat ze kapot gaan maar teveel rekken en los kunnen gaan zitten. Vooral boven de 500 pk.
Hij zei dat het niet perse hoefde maar het wel het beste zou zijn om deze naar L19 bouten te upgraden.
Dus dat maar meteen gedaan!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


zuigers zien er weer mooi uit en cyl wand ook!
Afbeelding
Afbeelding


Nu ligt het blokkie weer bij mij, klaar om ingebouwd te worden.

Ik wil eerst een paar verstevigingen lassen aan mijn motor ophanging. daar kan ik nu mooi bij en dat gaat wel nodig zijn.



De turbo:
Ik heb veel gelezen en veel advies gehad. Had natuurlijk heel veel turbo's om uit te kiezen!
GtX30, GTX35, PT6262
Met overleg tussen mijn (nieuwe) motor bouwer/expert en tuner heel erg getwijfeld.
Ga ik groot of ga ik groter. Uiteindelijk naar mijn tuner geluisterd en gekozen voor.... Borg warner S300SX 8875 S362 met T3 , 3"Vband turbine huis.
Jep its BIG!

Dit gaat voorlopig wel genoeg zijn denk ik, hij is goed voor 450-750WHP
Met Leo goed besproken wat de opties zijn en of dit goed op de weg te krijgen en te rijden is op het cirquit.

Ik ga uiteindelijk voor veel bredere velgen en banden en met de juiste afstelling (denk aan rpm/gear controlled boost) gaat het wel lukken.
Eerst maar het blok inrijden en goed laten afstellen.

Ook ligt mijn uitlaat spruitstuk bij Zircotek in de UK om van een mooi ceramic laagje voorzien te worden 8)

Dit weekend eerst even verder met het leggen van mijn nieuwe (tweedehands) vloer in mijn loods. Deze heb ik voor belachelijk weinig op de kop getikt en is een geweldige verbetering tov dat beton. Wel ff schoonmaken.....

Verdere plannen:
Poly deuren komen er aan.
spoiler achter omhoog
oem spiegels er weer op
rolkooi aanpassen
rembekrachtiger en cylinder vernieuwen
tunerview II aansluiten
Nieuwe carbon motorkap ophalen
PGE aandrijassen bestellen (als ik weer geld heb)

en misschien in de winter de wide bodykit erop..... :crazy:



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Zwetje » 27 Sep 2015, 08:27

Jammer dat je blok stuk liep, maar nu weet je in ieder geval 100 procent zeker dat hij goed is en hoef je er geen zorgen over te maken. De enige zorgen die je hebt is dat je je stuur vast moet houden want hij zal belachelijk hard lopen met die nieuwe turbo...
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Gb-lude » 27 Sep 2015, 19:51

o en deze nog gevonden:

Afbeelding

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Kevinio » 28 Sep 2015, 06:43

Ik zag het blokje al op FB voorbij komen. 8) Dat is wel een grote jongen, maar het is ook een groot blok die hem aanslingert natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe de bak zich gaat houden onder het geweld.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Zwetje » 28 Sep 2015, 07:06

Wat zou het zwakke punt zijn denk je Kevin qua bak?
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Gb-lude » 28 Sep 2015, 10:16

Kevinio schreef:Ik zag het blokje al op FB voorbij komen. 8) Dat is wel een grote jongen, maar het is ook een groot blok die hem aanslingert natuurlijk. Ik ben benieuwd hoe de bak zich gaat houden onder het geweld.


Ik ben ook benieuwd.
Moet me nog verdiepen in het aanpassen daarvan. Ik heb ook nog standard aandrijfassen dus dat zijn wel de zwakke punten.

Ook heb ik gehoord dat een platen diff beter is voor het cirquit.
Wat denken jullie? Syngro's upgraden, final drive en MFactory platen diff erin? Verder??

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor H22TCH » 28 Sep 2015, 10:53

Nice! Goed dat je blok niet afgeschreven is.

Ik denk dat je kwa bak eerst naar de synchro's moet kijken. Vooral de 5 is vaak een probleem. Verder ga ik niets aanpassen aan mijn bak, heb een OEM LSD en daar hou ik het voorlopig bij. Al zal mijn vermogen niet zo hoog zijn als dat van jou (350-500 max.) maar ik heb waarschijnlijk ook een kleinere turbo.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Kevinio » 28 Sep 2015, 11:01

Zwetje schreef:Wat zou het zwakke punt zijn denk je Kevin qua bak?


Heb er nooit 1 open gehad, maar als ik zo kijk lijkt het best wel op een B-serie van binnen.

Gb-lude schreef:Ook heb ik gehoord dat een platen diff beter is voor het cirquit.
Wat denken jullie? Syngro's upgraden, final drive en MFactory platen diff erin? Verder??


Ik zou eens eerst zo gaan rijden, op het circuit gebruik je je 1 en 2 toch niet en de 345 liggen echt niet verkeerd bij een H22 bak. Als je aan het einde rechte stuk bent en je hebt nog toeren over kan je altijd nog upgraden naar een andere final drive. Synchro's kan je vervangen door carbon series, maar als OEM nog goed is gewoon lekker laten zitten. OEM (stijl) slijt ook minder hard (vergeten veel mensen). Een platen diff is voor circuit inderdaad beter, ik zou zelf voor een 1 wegs gaan. Je kan er nog platen in lassen, maar ik zou eerst kijken hoe het zich zo houdt. Gooi er in ieder geval Torco RTF in ipv MTF3.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Gb-lude » 29 Sep 2015, 16:28

Thanx voor de tips. Ik heb er al speciale RTF in zitten en hoop dat mijn bak het nog even vol houdt.
Het is trouwens een f20 M2J4 bak waar ongeveer 0 km op stond toen ik hem kocht :cheesygrin:
Hij is een stuk korter dan de H22 bak maar met een grote turbo is dat juist wel goed.
We gaan het zien, Ik heb nog 2 M2J4 bakken liggen en twee H22 bakken (weet ff niet meer welk nummer dat is).

Ik ben niet van plan om te gaan drag racen en hoop dat ik de verleiding van een burnout en stoplicht sprint kan weerstaan...
Zit al naar PGE 2.9 aandrijfassen te kijken maar kan ze op dit moment niet betalen..

Wat is me af vroeg, als er een as knapt, welke is het dan meestal en kan je dan nog een stukje voorzichtig door rijden (als je een lsd hebt)???

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Kevinio » 30 Sep 2015, 06:49

Is een setje Insane Shaft dan niets? Die zijn weer wat goedkoper.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor H22TCH » 30 Sep 2015, 08:20

Toen wij nog met de EK en H22 reden hebben we tot 2 maal toe een homokineet kapot gereden. Zodra dat gebeurd was gelijk de auto aan de kant gezet. Mijn mening is, als de as breekt of de homokineet is kapot gaat de as slingeren wat zowieso negatief is vanwege de trillingen veroorzaakt door het onbalans.

Doorrijden zou denk ik wel kunnen, lees tractie zal je inderdaad nog wel een beetje hebben met een LSD maar ik zou er persoonlijk geen meter mee rijden. Welke kant kapot gaat zal afhangen van de piekbelasting op het moment van breken. Je weet niet welke as het zwakste is en waar op het moment van breken de meeste kracht op staat. Bij ons was het beide keren de rechterkant, bij een bocht naar rechts. Ik vermoed dat de as op dat moment zo een rare hoek had dat de homokineet kapot werd gedrukt. Persoonlijk denk ik als je niet met 5k rpm gaat launchen of andere gekken dingen doet de assen zomaar zullen breken. Maar dat is mijn idee...
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor Gb-lude » 30 Sep 2015, 09:20

Kevinio schreef:Is een setje Insane Shaft dan niets? Die zijn weer wat goedkoper.

Weet je wie deze importeerd? Kan ze niet vinden in NL..
Is wel een goeie optie!




H22TCH schreef:Toen wij nog met de EK en H22 reden hebben we tot 2 maal toe een homokineet kapot gereden. Zodra dat gebeurd was gelijk de auto aan de kant gezet. Mijn mening is, als de as breekt of de homokineet is kapot gaat de as slingeren wat zowieso negatief is vanwege de trillingen veroorzaakt door het onbalans.

Doorrijden zou denk ik wel kunnen, lees tractie zal je inderdaad nog wel een beetje hebben met een LSD maar ik zou er persoonlijk geen meter mee rijden. Welke kant kapot gaat zal afhangen van de piekbelasting op het moment van breken. Je weet niet welke as het zwakste is en waar op het moment van breken de meeste kracht op staat. Bij ons was het beide keren de rechterkant, bij een bocht naar rechts. Ik vermoed dat de as op dat moment zo een rare hoek had dat de homokineet kapot werd gedrukt. Persoonlijk denk ik als je niet met 5k rpm gaat launchen of andere gekken dingen doet de assen zomaar zullen breken. Maar dat is mijn idee...


Ben ook niet vanplan om ermee door te rijden maar mocht het gebeuren op het cirquit wou ik weten of ik iig naar een veilig plekje kan kruipen.
Mijn homokineet was na de eerste dyno sessie ook al aan gort :doze:
Heb 3 setjes assen op de plank liggen dus dat is het probleem niet. Ga wel kijken hoelang ze het volhouden.

Ga mijn auto waarschijnlijk bij Leo achter laten als hij getuned moet worden. Geef hem wel een extra setje assen erbij :>>:

Gebruikers-avatar
Gb-lude
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 264
Geregistreerd:
09 Sep 2007, 20:57

Re: blok ok, turbo on its way

Berichtdoor H22TCH » 30 Sep 2015, 09:34

All4Honda verkoopt volgens mij insane shafts.

Als die breekt zal je waarschijnlijk wel naar een veilig plekje kunnen "rollen", zolang je op dat moment gewoon rustig aan doet zal het wel goed komen.
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

VorigeVolgende

Terug naar Projecten



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 90 gasten