Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Alle algemene zaken worden hier besproken

Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor bommelaar » 27 Sep 2017, 21:04

Hallo iedereen,

Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Maarten en woon in het Antwerpse in België.
We hadden een Opel Insignia, die wegens zware onverwachte kosten niet meer gaat gerepareerd worden en we zijn dus op zoek naar een vervanger. Gezien de kosten nogal onverwacht komen, hebben we niet echt veel budget voor een andere wagen. We zoeken een grote auto (we hebben 2 kindjes), benzine, zo recent mogelijk en met zo weinig mogelijk km's. En dit alles voor max 8000 euro.

We zouden in Duitsland op zoek gaan naar een andere wagen, de prijzen liggen daar precies toch wel wat lager.
Mijn vriendin zou graag een VW Touran hebben, mijn voorkeur gaat vooral uit naar de Honda Accord. Iedereen die ik ken met een Honda zou opnieuw een Honda kopen. Mij lijkt (voor hetzelfde geld) een Honda een pak beter uitgerust dan een VW.

Maar omdat ik er niet zo super veel van ken, had ik graag van jullie wat raad gekregen. Ik ben op zoek naar het model van juist voor of juist na de face lift, dus van 2008 of later. Met een 2.0i benzine motor en ongeveer een 100000 km.
Ik had deze gevonden in Duitsland: https://suchen.mobile.de/auto-inserat/honda-accord-tourer-2-0-i-klimaautomatik-leder-sthzg-magdeburg/250791382.html?action=parkItem
Mij lijkt deze vrij compleet.

Zijn er kosten die te verwachten zijn rond deze Kmstand? Andere zaken die ik eventueel over het hoofd zie?

Alvast bedankt voor de info en de tips!

Greetz
Maarten

bommelaar
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
27 Sep 2017, 20:52

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor sybren » 28 Sep 2017, 00:01

Hoi Maarten, Honda accord is iedergeval een erg goede keuze. Ik weet dat Hondas bij 120.000 meestal wel een erg prijzige onderhoudsbeurt krijgen. Bij mn civic sport was die ruim 1000 euro en bij m'n civic type S ook erg prijzig. Ik weet niet of dit bij de accord ook het geval is. Echt kwaaltjes heeft deze auto volgends mij niet echt. Iedergeval een betere keuze dan de touran.
Civic type S 1,8 i-vtec

Gebruikers-avatar
sybren
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1085
Geregistreerd:
09 Apr 2008, 11:59

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor Marsnel » 28 Sep 2017, 20:08

De motoren van VW zijn de afgelopen jaren niet heel betrouwbaar gebleken. 1.4 TSI distributie ketting, 1.8 TSI & 2.0 TSI zwaar olie verbruik, 2.0 TDI hadden ze problemen met lekkende verstuivers.. De DSG bakken zijn inmiddels ook wel bekend.
Nu zijn er ook wel VW's die wel probleemloos oud worden, maar als particulier zou ik me geld op de Honda zetten. Wel zou ik even doorsparen voor het nieuwere model Accord, die er toch iets beter uitziet, en niet veel duurder zijn.

Succes.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor Mark » 28 Sep 2017, 20:42

Vag is echt troep geworden.
En bumper loshalen ben je 100 boutjes verder, waar dat nou goed voor is?
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor Kevinio » 29 Sep 2017, 08:20

Maar dan praten we over de VW's van rond 2012, 2013 van een bepaalde serie (kinderziektes nieuwe motorserie). Daarna hoor ik geen problemen meer.
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor bommelaar » 29 Sep 2017, 20:16

Hartelijk bedankt voor de hulp al.

Mijn vriendin vindt het model voor 2009 niet mooi, ik vind het zeker iets hebben. De insignia is met groot verlies verkocht, en tegen het eind van het jaar zouden we de aankoop van de vervangwagen overwegen. Ik heb op mobile.de gekeken en daar zijn de benzine modellen 2008 met ongeveer 100k km te krijgen voor 8000 euro. Voor de modellen van 2009 vragen ze toch nog 10000 euro. Helaas is 8000 euro echt onze bovengrens.

Ik zou graag voor de Honda gaan, nu nog genoeg argumenten vinden om de optie VW aan de kant te schuiven. Van de 1.4 TSI had ik idd al gehoord dat er wel wat problemen mee waren. Ik persoonlijk (mss wel onterecht) heb liever een atmosferische 2.0 motor waar 150 pk uit gehaald wordt ipv een 1.4 motor waar ze ongeveer eenzelfde pk uit persen. Kan volledig onterecht zijn natuurlijk, is enkel mijn gevoel.
Bij een officiële VW garage had ik alvast de prijzen voor een jaarlijks onderhoud (we doen een 15000km per jaar ongeveer) opgevraagd, ze spraken van 200-800 euro. Groot gat ertussen wel :eek:

Kunnen jullie richtprijzen geven van wat een standaard onderhoud aan een Honda Accord ongeveer zou kosten?
En zaken waar ik op moet letten bij het bekijken van de wagen? Ik heb nog tijd natuurlijk, maar ik wil graag voorbereid zijn!

bommelaar
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
27 Sep 2017, 20:52

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor Marsnel » 30 Sep 2017, 09:47

Vermogen per liter is van een 1.4 turbo veel hoger, waardoor ik persoonlijk ook voor de 2.0 atmosferisch zou gaan. Zo`n blok wordt gewoon minder zwaar belast. (als dit ex-lease auto's zijn dan is er wsl niet heel rustig mee gereden, koud de snelweg op en vol gas).
Daarnaast gaat de turbo ook niet oneindig mee. Deze komt tussen de 200k en de 250k wsl.

Onderhoud zal elkaar niet zoveel ontlopen. Je zou de onderhoudsintervallen even met elkaar kunnen vergelijken, maar dat is tientjes werk. Waar je het voordeel met de Honda moet zoeken is dat je minder snel onverwachte reparaties krijgt, en dat kan je bij de duitse merken helaas niet zeggen. Duitse degelijkheid bestaat niet meer. Wat ze wel bieden is dat het premium aanvoelt.

Gebruikers-avatar
Marsnel
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1015
Geregistreerd:
05 Nov 2005, 18:47
Woonplaats:
Waddinxveen

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor Kevinio » 02 Okt 2017, 07:52

Qua rijden zou ik sowieso voor een turbo motor gaan, tegenwoordig ligt het koppel in de lage toeren echt een stuk hoger dat je met minder vermogen veel beter toekomt. Mijn vader reed bijvoorbeeld eerst een Audi met 1.6 met 106pk (nog de ouderwetse zonder FSI), en rijdt nu een 1.2 TFSI (wel de viercilinder) met 90pk. Qua dagelijks gebruik is de 1.2 echt veel fijner om te rijden, het koppel ligt waar het hoort en dat zie je ook wel terug in het gebruik. Qua levensduur: zolang je op de juiste tijd je onderhoud pleegt met ook de juiste voorgeschreven materialen blijft het gewoon heel. Het grote probleem is: heeft de vorige eigenaar dat ook gedaan, of heb je de uitgestelde gebreken van een ander? Dat is dan ook het enige voordeel aan een leaseauto, daar miept niemand over onderhoud.

En inderdaad wat Marsnel al zegt: het verschil in regulier onderhoud is echt tientjes werk en hoe vaak kom je daarvoor in de garage?
Wil je upgraden van kansloze 'spoon feeder' naar gerespecteerd forumgebruiker, gebruik eens de zoek-functie! :oops:

Gebruikers-avatar
Kevinio
HCN Crew
HCN Crew
 
Berichten: 9667
Geregistreerd:
22 Mei 2007, 14:27
Woonplaats:
Helmond

Re: Hulp bij aankoop van een Honda Accord

Berichtdoor bommelaar » 03 Okt 2017, 19:44

Juist nog wat rondgekeken op het net. Beslist om op het gemak verder te zoeken naar toch een accord van de 8ste generatie. Die heeft 6 versnellingen ipv 5, wat volgens mij het verbruik toch wel meer ten goede zal komen.
In Duitsland te vinden voor juist onder de 10000 euro.
Punten waar ik daarop moet letten?

bommelaar
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
27 Sep 2017, 20:52


Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten
cron