Hulp bij uitkiezen Honda

Alle algemene zaken worden hier besproken

Hulp bij uitkiezen Honda

Berichtdoor erikjuhcool » 25 Feb 2017, 09:28

Goedemorgen,

Ik heb de afgelopen 3 jaar gereden in een Suzuki Baleno Sport 1.6 uit '99
Altijd tevreden over geweest, in de afgelopen 3 jaar hooguit 400 euro aan reparaties gehad, heeft me nooit in de steek gelaten.
Nu komt de APK van deze auto eraan, en aangezien er nu toch wel het één en ander mee is, ben ik opzoek naar een nieuwe japanner.
Ook vind ik de looks van de auto niet erg bijzonder, hetzelfde geld voor het rijcomfort (bagger).

Ik ben momenteel hard aan het sparen, en tegelijkertijd aan het zoeken naar een Honda civic Coupé, het liefst van na het jaar 2000.
Ik ben al ruim een jaar aan het rondkijken, en het volgende model trekt telkens weer mijn aandacht: Honda Civic 1.7i LS
Verbruik/zuinigheid maakt niet veel uit, ik vind vermogen belangrijker. Hoe zit het met het rijcomfort van een Civic Coupé?
Heeft iemand ervaring met dit model/vergelijkbaar model? Waar moet ik specifiek op letten bij het kopen?

Alvast bedankt,

Een toekomstig Honda bezitter!
Laatst gewijzigd door erikjuhcool op 25 Feb 2017, 14:42, in totaal 3 keer gewijzigd.

erikjuhcool
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
25 Feb 2017, 09:23

Re: Hulp bij uitkiezen Honda

Berichtdoor kristo » 25 Feb 2017, 10:04

Hoi,

erikjuhcool schreef:het liefst van na het jaar 2000

Waarom? Een EK (-2000) rijdt veel beter (beter design chassis) en is van betere bouwkwaliteit dan alles daarna (I know want de ouders hebben een EM2). Aftermarket parts voor EK zijn ook eindeloos. Of ga je voor looks (wat zou betekenen dat je de EPs mooier vindt dan de EKs :roll: )?
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Hulp bij uitkiezen Honda

Berichtdoor FreakoRico » 25 Feb 2017, 14:33

Niet iedereen koopt een auto alleen om zich blind te staren op een "beter design chassis" ofzo, maar gewoon puur omdat iemand het mooi eruit vind zien..? Of mag dat niet? :P

Zo te horen zoek je inderdaad een Em2 :)
Zijn een aantal mensen hier die er 1 hebben, je zou ze eens een PM kunnen sturen.
Heb je al meer ervaring met Honda's of..?
OEM+ Restauration: Honda Civic Eg6 VTi
Track bitch/daily: Honda Civic Eg5 Rhd
weebmeister schreef:.. ding heeft meer nieuwe OEM spullen dan de lokale honda dealer :P

Wayne Carini schreef:Its all about the Chase!

Afbeelding

Gebruikers-avatar
FreakoRico
Moderator
Moderator
 
Berichten: 4000
Geregistreerd:
31 Mrt 2011, 12:09
Woonplaats:
5-2-8 Ogikubo, Suginami-ku, Tokyo, Japan

Re: Hulp bij uitkiezen Honda

Berichtdoor erikjuhcool » 25 Feb 2017, 14:38

FreakoRico schreef:Niet iedereen koopt een auto alleen om zich blind te staren op een "beter design chassis" ofzo, maar gewoon puur omdat iemand het mooi eruit vind zien..? Of mag dat niet? :P

Zo te horen zoek je inderdaad een Em2 :)
Zijn een aantal mensen hier die er 1 hebben, je zou ze eens een PM kunnen sturen.
Heb je al meer ervaring met Honda's of..?


Nog geen ervaring met Honda's nee!
Wel altijd liefhebber geweest van Honda om de looks en kwaliteit.

erikjuhcool
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
25 Feb 2017, 09:23

Re: Hulp bij uitkiezen Honda

Berichtdoor kristo » 25 Feb 2017, 15:11

PM EM2-coupe eens, die runt een FB-pagina over EM2's.

erikjuhcool schreef:Hoe zit het met het rijcomfort van een Civic Coupé

Afgaande op onze ES (het vtec model) relatief hard -slecht dempende schokdempers imho. Merk op dat de ES vtec D17A9 eig een e-vtec is, dus een motor die zuiniger loopt tot pakwel 3K rpm -geen vtec als op de Types-R bv.

Waar moet ik specifiek op letten bij het kopen

Naar het schijnt zijn de D17 motoren kwetsbaar, wijzelf geen ervaring mee. Enige slijtage bij de onze waren de voorste schokdempers en de handremhendel :roll:
[img]insert%20race%20car[/img]

Sway bars info topic

Gebruikers-avatar
kristo
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 3752
Geregistreerd:
11 Okt 2008, 21:33
Woonplaats:
Gent, Vlaanderen

Re: Hulp bij uitkiezen Honda

Berichtdoor erikjuhcool » 25 Feb 2017, 16:15

kristo schreef:PM EM2-coupe eens, die runt een FB-pagina over EM2's.

erikjuhcool schreef:Hoe zit het met het rijcomfort van een Civic Coupé

Afgaande op onze ES (het vtec model) relatief hard -slecht dempende schokdempers imho. Merk op dat de ES vtec D17A9 eig een e-vtec is, dus een motor die zuiniger loopt tot pakwel 3K rpm -geen vtec als op de Types-R bv.

Waar moet ik specifiek op letten bij het kopen

Naar het schijnt zijn de D17 motoren kwetsbaar, wijzelf geen ervaring mee. Enige slijtage bij de onze waren de voorste schokdempers en de handremhendel :roll:


Dankjewel voor de info!
Waar ik mij bij mijn huidige auto erg aan irriteer, is sowieso het rijcomfort op de lange afstand. Heb er eens 400km mee gereden aan één stuk. Na die 400km was ik doodmoe. Ook is mijn huidige auto alles behalve stil. Niet echt het "gevoel" in een degelijke auto te zitten. Dit is voor mij erg belangrijk. Hoe ervaar jij dit in de Civic Coupé?

erikjuhcool
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
25 Feb 2017, 09:23


Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten
cron