Pagina 5 van 6

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2016, 18:05
door Zwetje
Nou mijn CRV heeft veren die zacht genoeg zijn hoor. Remmen voor een drempel doen we niet meer.

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2016, 20:28
door Kevinio
Ja, maar jij bent die Tourans van je werk gewend. :P

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 18 Feb 2016, 20:42
door Zwetje
ja maar die schrapen dan wel over de grond :cheesygrin:

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 19 Feb 2016, 08:29
door Flip
If sparks dont fly your car is too high. :emo:')

(doe ook laag vliegen met de legacy over drempels, 70+ binnen woonwijken Heuj!)

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2016, 16:35
door Dylan_RS
ger[ej9] schreef:Ik weet niet of het hier hoort of bij de klaagmuur.. Maar ook iets wat echt een honda kwaaltje is. En zoals de titel zegt, ook dagelijks. ja dagelijks. Erg is dat het niets te maken heeft met de auto zelf.

Is dat als je een honda rijdt, denkt iedereen dat je klaar bent om te gaan racen. bij elk stoplicht. :doh:
Een meestal is het zo'n sjonnie in opels/vag/etc die net zijn rijbewijs heb gehaald, en met zn 4en allemaal jongens handjes vasthouden en niet vergeten de neppe gucci petje.
Ik heb wel een uitlaat die zo gaaf klinken alsof ik een ferrari rijdt, maar neeuj, ik heb geen zin in racen na een dag van 7 tot 7 op werk te hebben geouwehoert op honda forumwerkt .
Vooral niet met mn lpg auto. :cheesygrin: :cheesygrin:

Werd een poosje terug zelfs uitgedaagd met de coupé van m'n vriendin... Bone stock EJ1, geen herrie pijp, geen sjonnie filter of wat dan ook. :emo:') Het leuke was nog, ik stond op de baan voor recht door, die *oud wijf* dikke bmw! *oud wijf uit* op de baan naar rechts... Hoe dan? :emo:')

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2016, 17:30
door Kevinio
Dylan_RS schreef:..die *oud wijf* dikke bmw! *oud wijf uit* op de baan naar rechts... Hoe dan? :emo:')


Kan iemand dit vertalen? BVD! :like:

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2016, 18:19
door Al-X
Kevinio schreef:
Dylan_RS schreef:..die *oud wijf* dikke bmw! *oud wijf uit* op de baan naar rechts... Hoe dan? :emo:')


Kan iemand dit vertalen? BVD! :like:


Hmnue fierljepp'n, oat morn op mien brommer!

Zoiets?

Enneh Dylan, omdat je je pet op had?

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2016, 18:57
door ger[ej9]
dikke bmw jongesssss!
kan je niet googlen kevin? pffffff :P

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 10 Mrt 2016, 11:16
door BasH
Afbeelding

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2016, 20:55
door D-Per4mance
ger[ej9] schreef:Ik weet niet of het hier hoort of bij de klaagmuur.. Maar ook iets wat echt een honda kwaaltje is. En zoals de titel zegt, ook dagelijks. ja dagelijks. Erg is dat het niets te maken heeft met de auto zelf.

Is dat als je een honda rijdt, denkt iedereen dat je klaar bent om te gaan racen. bij elk stoplicht. :doh:
Een meestal is het zo'n sjonnie in opels/vag/etc die net zijn rijbewijs heb gehaald, en met zn 4en allemaal jongens handjes vasthouden en niet vergeten de neppe gucci petje.
Ik heb wel een uitlaat die zo gaaf klinken alsof ik een ferrari rijdt, maar neeuj, ik heb geen zin in racen na een dag van 7 tot 7 op werk te hebben geouwehoert op honda forumwerkt .
Vooral niet met mn lpg auto. :cheesygrin: :cheesygrin:


Heel bekend! ga je 's ochtends naar je werk, nog half in slaap, blok nog koud, trekt een Prius met wielspin naast je op omdat hij denkt dat je wilt straatracen met je witte velgen en rioolpijp... Nu doe ik sowieso eigenlijk nooit aan sprintjes. Vind ik zonde van de aandrijflijn.
Enige uitzondering was die trieste 98er Clio 1.2 laatst (fijn dat ze dat op de stootstrip plakken bij Renault, weet je tenminste of hij snel is). Bij het eerste stoplicht had ik niks door dus hij vol met wielspin weg, ik op mijn dooie gemak. Bij het volgende stoplicht mee getrokken met zijn snelheid tot 5500rpm in de 2 (makkelijk bij te houden). Toen het gas gevloerd, vanaf 5500rpm in de 2 is die D16 echt snel met die D13 bak. Toen ik naar 3 schakelde was ik 5 auto lengtes weg en die Clio heb ik nooit meer gezien... Bleef opeens keurig achter me hangen.

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2016, 22:02
door Patak
D-Per4mance schreef:
ger[ej9] schreef:Ik weet niet of het hier hoort of bij de klaagmuur.. Maar ook iets wat echt een honda kwaaltje is. En zoals de titel zegt, ook dagelijks. ja dagelijks. Erg is dat het niets te maken heeft met de auto zelf.

Is dat als je een honda rijdt, denkt iedereen dat je klaar bent om te gaan racen. bij elk stoplicht. :doh:
Een meestal is het zo'n sjonnie in opels/vag/etc die net zijn rijbewijs heb gehaald, en met zn 4en allemaal jongens handjes vasthouden en niet vergeten de neppe gucci petje.
Ik heb wel een uitlaat die zo gaaf klinken alsof ik een ferrari rijdt, maar neeuj, ik heb geen zin in racen na een dag van 7 tot 7 op werk te hebben geouwehoert op honda forumwerkt .
Vooral niet met mn lpg auto. :cheesygrin: :cheesygrin:


Heel bekend! ga je 's ochtends naar je werk, nog half in slaap, blok nog koud, trekt een Prius met wielspin naast je op omdat hij denkt dat je wilt straatracen met je witte velgen en rioolpijp... Nu doe ik sowieso eigenlijk nooit aan sprintjes. Vind ik zonde van de aandrijflijn.
Enige uitzondering was die trieste 98er Clio 1.2 laatst (fijn dat ze dat op de stootstrip plakken bij Renault, weet je tenminste of hij snel is). Bij het eerste stoplicht had ik niks door dus hij vol met wielspin weg, ik op mijn dooie gemak. Bij het volgende stoplicht mee getrokken met zijn snelheid tot 5500rpm in de 2 (makkelijk bij te houden). Toen het gas gevloerd, vanaf 5500rpm in de 2 is die D16 echt snel met die D13 bak. Toen ik naar 3 schakelde was ik 5 auto lengtes weg en die Clio heb ik nooit meer gezien... Bleef opeens keurig achter me hangen.


+1

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2016, 23:33
door Kevinio
Graag stoppen met onnodig quoten. :like:

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2016, 18:20
door Eroi_Di_Carta
CRZ:

- Zicht rondom, vooral als je een rijstrook naar rechts wilt.
- Ruimte op de achterbank, of beter gezegd het gebrek aan ruimte op de achterbank.
- In de eco stand niet vooruit te branden. Het gaspedaal geeft dan extra weerstand.
- In de sportstand niet normaal op te trekken zonder onnodig geluid. Gaspedaal lijkt dan juist overgevoelig.
- Vanuit stilstand vol optrekken met VSA aan, gaat eerst gepaard met wheelspin, waarna het systeem direct ingrijpt en al het vermogen weghaalt waardoor de auto bijna wilt afslaan. Dus als je vol wilt optrekken met de CRZ, VSA uitzetten!

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 04 Nov 2016, 23:55
door EHLidtec
Mijn Hondaliefde zit zo diep dat ik mankementen afwimpel als nietbestaand.

Zo is er bij mijn Civic:
1. stang van de motorkaphouder zit los. Eenmaal vastgemaakt gaat de stang weer los.
2. het tankklepontgrendelhendel zit boven die van de motorkap. bij tanken ontgrendel ik stevast de motorkap.
3. de eerste en tweede versnelling lijken meer op het schakelen in een Alfa Romeo.
4. de standaard radio klinkt als een yoko transistorradio.
Maar er komt verandering, ik heb al twee versterkers en wat goede speakers klaarliggen om in te bouwen.
5. de stand van het gaspedaal had wat verderweg gekunt, die zit in het midden van mijn voetzool.

Nou de hele sterke kanten.
1. nooid een lamp kapot.
2. een bere sterke motor van 150 pk (110kw).
3. nooid meer een distributieriemwissel door de distributieketting.
4. lange actieradius.
5. uniek design die bij geen enkel ander automerk te vinden is.

Re: Het dagelijks gebruik Honda kwaal topic

BerichtGeplaatst: 10 Nov 2016, 14:33
door Kevinio
Alyssa schreef:Heb ook wel het gevoel dat mijn benzinemeter niet helemaal actueel is. Vaak rijd ik op de eerste helft van de tank 300 km en daarna is de tweede helft binnen de volgende 100 km op. ::(