D-Per4mance schreef:Brandstofrelais, hulpcylinder van de koppeling en de VSS/tellerbak zijn de andere dingen die iedereen een keer krijgt. Zijn ergere dingen...
Dan zijn er nog de irritante dingetjes die de gemiddelde Alfa rijder liefkozend zou afdoen als karakter in plaats van irritaties:
-Tankmeter die voller (linkerbocht) of leger (rechterbocht) aangeeft in bochten
-Klokje wat absoluut onleesbaar is als je overdag met licht aan rijdt, je kunt die dimmer doorknippen, maar dan heb je 's nachts zo'n vuurtoren in je dash
-Gebrek aan een tanklampje. Geldt niet voor een EG6, is dit om te bouwen trouwens?
-Coupe heeft een kofferbak die altijd vol water loopt als je op een regenachtige dag de klep opent.
-Beugels die je bagage pletten bij een coupé, terwijl de sedan een heel mooi gasdruk scharnier systeempje heeft
-Kofferklep die alleen open kan met de sleutel of de hendel binnen in de auto. Heel praktisch als je met wat groots in je handen staat en de klep open wilt doen
-Rubber onder je motorkap waar altijd water uit loopt als je de kap open doet nadat je de auto net gepoetst en gedroogd hebt.
-Electrische ramen die altijd klinken alsof ze elk moment kapot zullen gaan
-Totaal gebrek aan aflegruimte, een flesje kun je nergens kwijt
Verder zijn het, zelfs naar moderne maatstaven, eigenlijk best wel hele fijne autootjes... :p
Voor mij komt er van de Sol bij:
- Als je instapt na een regenbui je stoel nat is als je de deur opent, na de modificatie op de rubbers is dit wel minder maar toch.
- Binnenlampje dat gaat knipperen door de flext van het chassis/uitgelebberde deurvangers.
- Gasdempers van de kofferklep die lam worden, altijd leuk als je net met een 11kg zwaar dak in je handen staat met een oppervlakte van 1m2 met harde wind in de regen.
- Verlichting die je beter kan vervangen door theelichtjes en maar 1 meter voor je auto uitschijnt.
- Groot licht dat ergens naar toe schijnt, maar waarheen ben ik nog steeds niet achter na 10 jaar.
- Vastrottende remklauwen
- Water dat keihard binnenkort via de blower na een regenbui na het hard worden van de kit op de paravan.
- Lampjes van het dashboard die uitvallen en waardoor je je halve dash afmoet breken om te vervangen
- Je halve dashboard afbreken bij het vervangen van de radio.
- Derde remlicht bedrading die niet 'worldwide' is, dus niet aanwezig is.
- Plastic clips bij de dorpels die het tapijt op hun plek houden die los laten.
- Stoelen die bijna gelijkwaardig zijn aan die van een 2CV.
- Waarom er een slot op de achterbakken zit? Want die gaat ook gewoon zo open.
- Oliegebruik (het blijft een Honda).
- Lekkend HRC potje (wie maakt er ook zo dom ontwerp?)
- Kapotte thermostaat
- Kapotte radiateurdop
- Vastgerotte draagarmbouten achterzijde
- Doorgeroeste aandrijfassen
- Roest algemeen (dorpels, wielkasten, a-stijl, bumperbalk)
- Motorkapslot dat je continue af moet stellen
- Afwateringkanalen die je elk jaar door moet spuiten
- Achteruitrij sensor op de bak die het begeeft
- ICM en bobine die het begeeft
- Blaadjes achter je luchtroosterjes
Dit was het wel denk ik.