aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Alle algemene zaken worden hier besproken

aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor Roger » 08 Aug 2015, 08:38

Dag,

Ik hoop dat ik deze post in de juiste categorie plaats. Ik ben nieuw hier en sta op het punt een Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007 te kopen.

Ik vind het een prachtige auto (gevaarlijk, niet meer rationeel!) maar er zijn twee dingen die me doen twijfelen:
1>de km-stand is 212.000. Dat vind ik best veel voor een auto van deze prijs. Aan de andere kant denk ik dat het genoten onderhoud van de auto belangrijker is. Denken jullie dat de km-stand voor problemen gaat zorgen wat betreft het onderhoud? Zijn er specifieke dingen waar ik op moet letten? Zwakke punten bij dit model?

2>De auto is wit gewrapt. Ik vind het heel mooi, maar ik weet niet hoe de auto er onder de folie eruit ziet. Is het gebruikelijk om een auto te wrappen? (ik had er nog nooit van gehoord) of wordt het bijvoorbeeld ook gedaan om schade te verhullen? Heeft iemand enig idee hoe ik daar achter kan komen?

Ik hoop dat iemand advies kan geven.

Groet,
Roger

Roger
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
08 Aug 2015, 08:18

Re: aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor EHLidtec » 17 Okt 2015, 10:05

Hoi Roger, heb je de CR-V al gekocht?

Ik reageer omdat ik eens een Diesel gekocht heb met km stand 214000 en er 0 problemen mee gehad heb.
Welliswaar geen Honda, maar met in het achterhoofd dat Honda de beste motoren bouwd heb ik wel vertrouwen in uw CR-V Diesel.

Nu rij ik zelf een Civic 2.2 i-Dtec die ik bij km stand 45000 gekocht heb. Niet om de angst voor hoge kilometerstanden maar mijn Civic is pas een jaar jong. Tijdens mijn zoektocht ook even wat mk8 met i-ctdi motoren meegenomen en ik reed een mk8 i-ctdi waar 300000 op de teller stond die lekker aan het gas hing. Bijna gekocht, maar er waren wat puntjes waar ik over viel dus besloten een wat nieuwere Civic te gaan zoeken.
Een klein krasje kan al voor mij afkeur zijn, dat komt omdat ik zelf een auto naar de 16 jaar kan rijden in een smetteloze showroom staat.

Slordig van mij is dat ik hier al een reactie geef als nieuweling zonder mij eerst eens even voor te stellen op het hoofd forum.
:mrgreen:
EHL. Bezig aan mijn derde Honda Civic. Begonnen bij Benzine daarna LPG en nu Diesel.
Van 3 deurs hatchbach naar 2 deurs coupé en nu een 5 deurs hatchback.
Van zilver metaliek naar donker rood en nu zwart of te wel black pearl.
Van een bescheiden 80 pk ongeveer naar 90 pk en nu 150 pk.

EHLidtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 16
Geregistreerd:
17 Okt 2015, 09:21

Re: aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor Mark » 17 Okt 2015, 14:49

Of hij nou 2 ton, 4 ton of maar 50000 gelopen heeft, als ie mishandelt is kan hij kapot.
Onderhoud en netjes bijhouden blijft zo belangrijk bij een auto.
Niet alleen 1 keer in het jaar olie verversen, maar ook elke maand peilen en desnoods bijvullen.
Zorgen dat de filters schoon blijven, en niet de motor vuil opzuigt, omdat er verzuimd is een luchtfilter van 3 tientjes te vervangen.
Zo kan ik wel door gaan.

Wat wil ik zeggen, een honda kan heel oud worden, 2 ton is voor een dikke diesel echt geen probleem, mits die fatsoenlijk onderhouden is.
Wel op te letten, dit is een relatief grote auto, kan gebruikt zijn voor wat woon werk verkeer en de boodschapjes, omdat die mensen het een leuke fijne grote auto vinden.
Maar dit soort auto`s worden door sommige mensen ook als `werk` auto gebruikt, dwz dus vaak erg zware aanhangers erachter en door klei rijden enz enz, kijk maar naar een grond verzet bedrijf om maar iets te noemen. Dan heeft ie wel meer geleden.
Maar nog altijd, 9 van de 10 auto`s die off road kunnen en voor zwaar werk, worden nog altijd voor licht woon werk verkeer gebruikt.

Probeer iets te achterhalen wat voor iemand hiervoor ermee gereden heeft, bekijk het interieur goed, is de vloerkleed afgeleefd omdat ie altijd vol met modder lag door werkschoen, of zijn de polen netjes schoon, zegt al veel over het onderhoud en hoe zuinig met een auto omgegaan is.
Ga op je gevoel af.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor Mark » 17 Okt 2015, 14:51

Ow vergeten op het wrappen te reageren, maar ik zie dat dit dus een topicbump is.
Groot kans dat de topicstarter niet meer terug komt.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor EHLidtec » 17 Okt 2015, 15:17

Dus deze forum gebruiker komt niet meer terug Mark?
Dan was hij even op het forum dan voor advies in de aanschaf van de CR-V.
Erger kan ook, gekozen voor een ander automerk SUV op Diesel.

Zelf had ik ook even zo'n CR-V op het oog. Maar ja een Civic ligd goedkoper in de wegebelasting en ik hoef toch geen ponny trailer of een tendemaster te trekken dus geen zin om teveel te willen betalen als het niet hoeft.
EHL. Bezig aan mijn derde Honda Civic. Begonnen bij Benzine daarna LPG en nu Diesel.
Van 3 deurs hatchbach naar 2 deurs coupé en nu een 5 deurs hatchback.
Van zilver metaliek naar donker rood en nu zwart of te wel black pearl.
Van een bescheiden 80 pk ongeveer naar 90 pk en nu 150 pk.

EHLidtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 16
Geregistreerd:
17 Okt 2015, 09:21

Re: aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor Mark » 17 Okt 2015, 15:46

Als je zijn profiel bekijkt, is ie alleen online geweest, op de dag deze post gemaakt was, dus aangemeld.
Tekstje getikt en weer offline gegaan en nooit terug geweest.
one day fly
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor EHLidtec » 17 Okt 2015, 17:16

Mark schreef:Als je zijn profiel bekijkt, is ie alleen online geweest, op de dag deze post gemaakt was, dus aangemeld.
Tekstje getikt en weer offline gegaan en nooit terug geweest.
one day fly


Yep.

En heb je de oproep gelezen van AW classics? Vast wel. :drive2:
Een 1200 van de eerste helft van de 70ger jaren.
Is in princiepe ook eenmalig.

Nou wil ik die dubbeltest wel zien :>>:
De vriendin van mijn oma had er een, misschien is dat de basis geweest van mijn Honda liefde :emo:') .
Het gaat ver en ik was nog maar een kind en in police academy kwam een leuk stukje voor met een Civic :like: .
Top merk! :hump:
EHL. Bezig aan mijn derde Honda Civic. Begonnen bij Benzine daarna LPG en nu Diesel.
Van 3 deurs hatchbach naar 2 deurs coupé en nu een 5 deurs hatchback.
Van zilver metaliek naar donker rood en nu zwart of te wel black pearl.
Van een bescheiden 80 pk ongeveer naar 90 pk en nu 150 pk.

EHLidtec
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 16
Geregistreerd:
17 Okt 2015, 09:21

Re: aankoopadvies Honda CR-V 2.2 CTDI Executive uit 2007

Berichtdoor Roger » 05 Jan 2017, 16:21

Beste mensen die gereageerd hebben,
Ik ben inderdaad niet meer on line geweest, maar dat komt vooral omdat ik geen notificaties kreeg bij reacties. Nu kwam ik toevallig weer op de site en zag ik de reacties.

Ik heb de auto gekocht. Bij een km-stand van 212.000. Hij staat nu op 255.000. Ik vind het een heerlijke auto maar ik heb er wel veel kosten aan gehad. Na 25000 km vier nieuwe banden, nieuwe schokdempers, nieuwe remschijven en nu weer wat met de wielophanging voor. Bovendien begint de wrap beschadigingen te vertonen, ik overweeg ik het spul eraf te halen. Risico: ik weet niet wat er onder vandaan komt.

Conclusie: geweldig fijne auto. Eerste auto waar ik na drie uur niet gebroken uitkom. Beetje asociaal groot en ook best onzuinig (1 op 12).Zou me niks verbazen als mijn volgende auto weer dezelfde is maar dan van een paar jonger.

Roger
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 2
Geregistreerd:
08 Aug 2015, 08:18


Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten
cron