Aankoopadvies gevraagd Honda Accord

Alle algemene zaken worden hier besproken

Aankoopadvies gevraagd Honda Accord

Berichtdoor Rob0118 » 08 Apr 2014, 09:45

Beste forummers,

Doordat ik (nog) niet bekend ben op dit forum kan het zijn dat ik het niet goed geplaatst heb, maar ik wist niet zo gauw een betere plek. Mocht dit fout staan, mijn excuses daarvoor.

Ik sta op het punt om een Honda Accord uit 1984 aan te schaffen. Komende vrijdag ga ik een proefrit maken met een vriend, alleen weet ik niet zo goed op welke specifieke dingen ik moet letten. Ik weet dat Japanse auto's uit de jaren <80 soms best last konden hebben van roest, maar dat ze wel behoorlijk betrouwbaar zijn. Standaard dingen zoals speling op het stuur, kleur van de rook uit de uitlaat en algehele staat van de auto ken ik wel. Voor de duidelijkheid, ik ben een groot liefhebber van auto's, alleen weet ik niet zo veel van Honda's. Ik vind het een fantastisch merk (net standaard-Japans) en deze kwam plots op m'n pad.

Het betreft dus een Honda Accord 1.8 EX uit 1984, met 104.000 km (klopt volgens NAP) en heeft tot de huidige verkoper drie eigenaren gehad (1984-1996-2009-heden). De auto is daarnaast origineel Nederlands en het interieur is schijnbaar in nieuwstaat. Helaas stond er in de advertentie maar een foto.

http://www.kapaza.be/nl/honda/honda-accord-1-8ex-82957117.htm
Afbeelding

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!


Groetjes,
Rob

Rob0118
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
08 Apr 2014, 09:36

Re: Aankoopadvies gevraagd Honda Accord

Berichtdoor Boes16A2 » 08 Apr 2014, 10:02

Op het forum zitten denk ik nog weinig mensen met specifieke kennis over deze auto (de meeste forum gangers waren toen nog niet geboren :cheesygrin: )

Het ziet er in ieder geval veel belovend uit met zo'n km stand en slechts 3 eigenaren. Ik zou je ook niet meer tips kunnen geven dan de algemeenheden die je al noemt. Succes met de proefrit en t zou mooi zijn als weer een oude honda bewaard blijft.
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Aankoopadvies gevraagd Honda Accord

Berichtdoor garrett » 08 Apr 2014, 11:02

staar je niet blind op de km stand.. dit betekend dat de auto lang en/of veel stil gestaan heeft.

En stilstand is achteruitgang bij een auto.. Dus kijk heel goed hoe de ophanging er aan toe is. Check dragende delen op roestvorming, zijn de remmen goed gangbaar? Geen sludge en bende in de radiator en de olie?, banden geen droogte scheuren?

Verder gewoon de standaard puntjes checken natuurlijk!
Afbeelding

MY2000 EJ9 Civic D14z2 op LPG

Gebruikers-avatar
garrett
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 147
Geregistreerd:
07 Apr 2014, 09:20
Woonplaats:
Fryslân

Re: Aankoopadvies gevraagd Honda Accord

Berichtdoor Rob0118 » 08 Apr 2014, 13:49

Bedankt voor de reacties! Wordt zeer gewaardeerd.

Goede tips ook. Ook ik vind die kilometerstand 'verdacht', maar hij heeft een verse APK en NAP dus zo slecht zal het niet zijn. Wel goede punten om rekening mee te houden, dus ik heb het op m'n checklist gezet voor vrijdag en ga er zeker op letten!

Rob0118
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
08 Apr 2014, 09:36

Re: Aankoopadvies gevraagd Honda Accord

Berichtdoor Al-X » 08 Apr 2014, 14:13

APK is ook maar een nikszeggend iets, waarmee wordt aangegeven dat het aan de minimale wegeisen voldoet. En dat stelt, als je een beetje door de regels door leest, echt helemaal geen fluit voor.

Ook hoeft die lage km-stand niks te zeggen, het is naar mijn idee meer afhankelijk van de vorige eigena(a)r(en), hoe die er mee zijn omgegaan. Stel dat heel de auto een complete opfrisbeurt heeft gehad, waarbij onder andere bovengenoemde delen zijn vervangen en/of aangepakt, is er niks aan de hand.

Maargoed, dat is een kwestie van langsgaan en kijken lijkt me.

Gaaf ding is het wel zeg!

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Aankoopadvies gevraagd Honda Accord

Berichtdoor Rob0118 » 08 Apr 2014, 17:33

Daar heb je zeker een goed punt, met betrekking tot die APK. Ik hoop dat er een onderhoudsboekje bij zit dus.

Rob0118
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 3
Geregistreerd:
08 Apr 2014, 09:36


Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten
cron