Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Alle algemene zaken worden hier besproken

Naafdiameter m.b.t. naafkapjes velgen

Berichtdoor -Lycan- » 25 Apr 2013, 09:39

Ik wil volgende week mijn 16 inch 4x100 OEM Honda Enkei velgen laten poedercoaten in een RAL kleur die het meeste lijkt op NH-0 Championship White. Op veel forums zegt men dat dit RAL 9010 zou moeten zijn, maar goed, dat doet er nu even niet toe. Ik heb een vraag m.b.t. de naafkapjes die ik na het poedercoaten moet gaan kiezen.

Het was in eerste instantie mijn planning om OEM naafkapjes te bestellen bij de dealer afkomstig van een Civic Type R FN2 Championship White edition:

Afbeelding

Na enig research blijkt echter dat de naafdiameter van deze Civic (64.1) groter is dan de naafdiameter van mijn EM2 (56.1). Bron: http://www.steekmaat.nl/auto/Honda/Civi ... 20-%202006)/

Nu vroeg ik me af of dit ook invloed heeft op de grote van de naafkapjes. Ik wilde namelijk de naafkapjes van de FN2 velgen gaan gebruiken voor mijn eigen velgen om het geheel een nette afwerking te geven. Het zou er dan zo uit moeten gaan zien:

Afbeelding

De naafkapjes op de bovenstaande foto zijn echter custom-made en niet OEM Honda. Kan iemand mij dus vertellen of de naafkapjes van FN2 velgen op mijn velgen zullen passen?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
-Lycan-
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2338
Geregistreerd:
23 Apr 2010, 18:15

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron