Juridische vragen topic

Alle algemene zaken worden hier besproken

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Zwetje » 25 Nov 2011, 22:46

Deze bedragen zijn echt niet meer menselijk. Met de huidige bedragen is het al moeilijk zat om een 'redelijke' boete te vinden (lees: matsen).

Ook denk ik dat mensen veel eerder de gok gaan nemen om weg te rijden van de politie, omdat ze weten dat ze gigantische boetes kunnen krijgen. Dat gaat alleen maar gevaarlijker worden, aangezien veel mensen niet weten hoe ze hard door het verkeer moeten rijden.

@Kenji, overigens gaan er bij ons iets andere lijsten rond, scheelt niet veel, maar het is wel net een stukje anders.
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Shawn » 09 Dec 2011, 08:43

Hey,

Ik heb ooit eens een boete van 40,- gekregen voor het fietsen zonder licht, dat was terug in februari.
Nu heb ik daar nooit meer wat van gehoord, als ik de boete binnen had gekregen had ik hem wel betaald.
toen kwam in november een deurwaarder aan de deur met een bedrag van 230 euro, er zat geen origineel achter o.i.d.
Ik vond dit onterecht dus wilde daar bezwaar tegen indienen.
maar voor ik het wist werd er ongeveer 3 weken later, bijna een maand
een derdenbeslag op mijn rekening gelegd, waar ik dus in totaal 620 euro heb moeten betalen..VOOR HET FIETSEN ZONDER
LICHT...
ze hebben verder ook geen herinneringen of aanmaningen gestuurd.
weet iemand wat ik hier tegen kan doen? dit is toch niet normaal?

Thanks alvast,
Shawn

Gebruikers-avatar
Shawn
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
16 Sep 2011, 21:36
Woonplaats:
Soesterberg

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Zwetje » 09 Dec 2011, 10:30

Wow, dat is wel enorm veel zeg wat je uiteindelijk hebt betaald.

Ja het klopt inderdaad dat als jij je bekeuring niet betaald deze veel hoger gaat worden. Echter snap ik niet waarom er een deurwaarder naar jou deur is gestuurd. Meestal komen er gewoon politiemensen aan je deur, die je of laten betalen, of je een nachtje laten logeren. Of zoals bij mij in het korps, word je gesignaleerd. Dan is het dus gewoon wachten tot de eerste de beste keer dat je gecontroleerd word (of de catchken's slaan aan) en dan moet je alsnog betalen.

Van welk politiekorps heb je een bekeuring gekregen als ik vragen mag?
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Kay » 09 Dec 2011, 10:31

Zwetje schreef:Wow, dat is wel enorm veel zeg wat je uiteindelijk hebt betaald.

Ja het klopt inderdaad dat als jij je bekeuring niet betaald deze veel hoger gaat worden. Echter snap ik niet waarom er een deurwaarder naar jou deur is gestuurd. Meestal komen er gewoon politiemensen aan je deur, die je of laten betalen, of je een nachtje laten logeren. Of zoals bij mij in het korps, word je gesignaleerd. Dan is het dus gewoon wachten tot de eerste de beste keer dat je gecontroleerd word (of de catchken's slaan aan) en dan moet je alsnog betalen.

Van welk politiekorps heb je een bekeuring gekregen als ik vragen mag?


Ik heb me dit wel vaker afgevraagd.. Stel dat hij nu ECHT die brieven niet gekregen heeft?
Zolang die brieven niet aangetekend gestuurd worden kunnen ze toch niet zeggen dat hij ze gehad heeft?
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Kay
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4976
Geregistreerd:
25 Feb 2008, 19:33
Woonplaats:
Nederweert Eind

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Zwetje » 09 Dec 2011, 11:36

Ik weet niet hoe dit nou precies zit. Dit is de afdeling van het CJIB. Je zou zeggen inderdaad dat dat zo is.
Echter is het wel zo dat JIJ of je adres opgeeft aan de agent, of dat hij word geschreven op kenteken (Dan word hij automatisch gestuurd naar het adres waar jij staat ingeschreven, GBA dus).. Dan zouden er 3 brieven moeten zijn verdwenen bij de post! Maar tegenwoordig is alles mogelijk:P
Nothing is what it seems.

Gebruikers-avatar
Zwetje
Moderator
Moderator
 
Berichten: 3946
Geregistreerd:
11 Sep 2009, 10:55
Woonplaats:
Bollenstreek!

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Shawn » 09 Dec 2011, 22:31

Nee ik ben toen staande gehouden, maar heb daar nooit een brief van gehad. ik denk dat ze het weg hebben gelegd
en dan later weer tegen kwamen. een vrouw die ik erover belde zei dat als je word staande gehouden je weet dat er een brief
aan moet komen..het was politie Baarn dacht ik. er komt idd wel eens een agent langs de deur voor een boete o.i.d. maar niet
voor deze. die 40,- kon ik namelijk missen, maar ik heb hem gewoon echt niet gehad. De enige brief die ik heb gehad is van
Vesting Finance, daarna ook geen 2e of 3e brief ontvangen.

Shawn

Gebruikers-avatar
Shawn
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
16 Sep 2011, 21:36
Woonplaats:
Soesterberg

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor SETI20 » 10 Dec 2011, 00:01

Zwetje schreef:Ik weet niet hoe dit nou precies zit. Dit is de afdeling van het CJIB. Je zou zeggen inderdaad dat dat zo is.
Echter is het wel zo dat JIJ of je adres opgeeft aan de agent, of dat hij word geschreven op kenteken (Dan word hij automatisch gestuurd naar het adres waar jij staat ingeschreven, GBA dus).. Dan zouden er 3 brieven moeten zijn verdwenen bij de post! Maar tegenwoordig is alles mogelijk:P
Ik woonde vroeger in een wat ouder gebouw waar de deuren en brievenbussen wat vaag geplaatst waren. 43, 43a, 43b...

Ik heb diverse keren hetzelfde gehad. Rekeningen, boetes, herinneringen, aanmaningen... die "ergens" afgeleverd zijn, maar niet bij mij.
Je zou toch denken dat er van die 640 euro wel een paar euro af kan voor het aangetekend versturen, of niet? Ik bedoel, voordat je op iemands inkomen beslag gaat leggen, lijkt het me toch handig om te weten of je post wel aankomt.

Gebruikers-avatar
SETI20
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4822
Geregistreerd:
26 Aug 2005, 00:52
Woonplaats:
Canada

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Shawn » 10 Dec 2011, 17:58

Nou er is dus ook door de ABN amro +- 110 euro in rekening gebracht voor het beslag, zogenaamde administratie kosten :|

Ik heb het gevoel dat ik hier word opgelicht en goed ook, maar ik heb maandag een gesprek bij een jurist misschien dat hij/zij
een oplossing weet. Ik vind het ook inderdaad raar dat er nooit een agent langs is geweest dat doen ze meestal wel als m'n
ouders een boete hebben. ik heb nu ook anderhalve maand geleden een parkeerboete gekregen, ook nog niet binnen. nu duurt het wel ongeveer 6 weken maar straks word dit dus hetzelfde geintje..

Gebruikers-avatar
Shawn
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 34
Geregistreerd:
16 Sep 2011, 21:36
Woonplaats:
Soesterberg

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Grasshoppa » 12 Jan 2012, 13:12

Shawn schreef:Nou er is dus ook door de ABN amro +- 110 euro in rekening gebracht voor het beslag, zogenaamde administratie kosten :|

Ik heb het gevoel dat ik hier word opgelicht en goed ook, maar ik heb maandag een gesprek bij een jurist misschien dat hij/zij
een oplossing weet. Ik vind het ook inderdaad raar dat er nooit een agent langs is geweest dat doen ze meestal wel als m'n
ouders een boete hebben. ik heb nu ook anderhalve maand geleden een parkeerboete gekregen, ook nog niet binnen. nu duurt het wel ongeveer 6 weken maar straks word dit dus hetzelfde geintje..


Zo.. ze moeten jou wel echt hebben..

Je kan het ook van de positieve kant bekijken. Als de mayas gelijk hebben zou ik het allemaal nog gaan rekken tot december :holy:

Gebruikers-avatar
Grasshoppa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 843
Geregistreerd:
07 Apr 2010, 15:38
Woonplaats:
Drenthe

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Raymond » 13 Jan 2012, 19:45

Sta ik juridisch gelijk of niet?

Het verhaal:

Ergens in 2010 ben ik bij een notaris geweest om te tekenen voor mijn huis, toen heb ik ook gelijk met de meneer daar gesproken over hoe en wat betreft een samenlevingscontract. Hij heeft me gewoon netjes uitgelegd hoe het zit etc en hij wou me ook evt wel een voorbeeld samenlevingscontract sturen.
Ik toegezegd en enkele dagen later lag er een grote enveloppe op de mat met het betreffende voorbeeld contract, gewoon een iets aangepast voorbeeld contract.

Afijn ik wist toen genoeg en heb het daarbij gelaten en niet toegezegd een contract te willen laten maken. Dit was dus op 1 november 2010.
3 Maart 2011 krijg ik weer een brief van de notaris als herinnering van het samenlevingscontract, ik had toen geen intresse dus heb het daarbij weer gelaten.
Nu 6 Januari 2012 heb ik weer een brief gekregen van de notaris waarin (samengevat) staat dat hij binnen 4 weken een reactie wil krijgen betreft het contract dus zodat hij het dossier kan afsluiten of niet. nu volgt het gene waar het om draait, ik citeer letterlijk vanuit de brief: "Mocht ik voor deze datum geen bericht van u ontvangen of van u vernemen dat u afziet van verdere werkzaamheden, dan zal ik u een declaratie sturen voor de door mij verrichte werkzaamheden."

Aangezien de beste vent nooit ons heeft verteld, geschreven of ons heeft geinformeerd dat er zowieso kosten aan zaten lijkt het mij sterk dat die mij een rekening kan sturen.
En geloof me notarissen zijn niet goedkoop.

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor RalpHCN » 14 Jan 2012, 10:01

Notarissen zijn zeker niet goedkoop idd,...

Hier is de vraag in hoeverre hij duidelijk van tevoren heeft aangegeven dat er kosten verbonden waren aan de arbeid die hij heeft verricht.
Als dat niet is afgesproken zou je kunnen aangeven dat dat dus niet besproken is en je uit bent gegaan van een kosteloos consult. Hij als notaris zou juist moeten weten dat je dat soort dingen van tevoren kortsluit..

Wellicht is het handig de beste man alsnog gewoon een brief te sturen dat je ervan afziet, hij meldt niet dat hij per definitie declareert.

Maar heb je geen samenlevingscontract nodig voor je huis dan?

Gebruikers-avatar
RalpHCN
Webmaster
Webmaster
 
Berichten: 2802
Geregistreerd:
26 Apr 2005, 18:10

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Raymond » 14 Jan 2012, 16:24

Niet perse nodig
Maar hij heeft dus niet aangegeven kosten ermee te maken

Gebruikers-avatar
Raymond
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5886
Geregistreerd:
06 Mei 2007, 11:02
Woonplaats:
Leiden, Zuid-Holland NL

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Mark » 14 Jan 2012, 17:41

Ik had dat ook niet nodig toen.
Maar misschien binnenkort toch maar wel regelen kan wel handig zijn, voor de instanties en dergelijke, aangezien we niet getrouwd zijn.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor Damien » 16 Jan 2012, 19:13

Raymond schreef:Sta ik juridisch gelijk of niet?

Het verhaal:

Ergens in 2010 ben ik bij een notaris geweest om te tekenen voor mijn huis, toen heb ik ook gelijk met de meneer daar gesproken over hoe en wat betreft een samenlevingscontract. Hij heeft me gewoon netjes uitgelegd hoe het zit etc en hij wou me ook evt wel een voorbeeld samenlevingscontract sturen.
Ik toegezegd en enkele dagen later lag er een grote enveloppe op de mat met het betreffende voorbeeld contract, gewoon een iets aangepast voorbeeld contract.

Afijn ik wist toen genoeg en heb het daarbij gelaten en niet toegezegd een contract te willen laten maken. Dit was dus op 1 november 2010.
3 Maart 2011 krijg ik weer een brief van de notaris als herinnering van het samenlevingscontract, ik had toen geen intresse dus heb het daarbij weer gelaten.
Nu 6 Januari 2012 heb ik weer een brief gekregen van de notaris waarin (samengevat) staat dat hij binnen 4 weken een reactie wil krijgen betreft het contract dus zodat hij het dossier kan afsluiten of niet. nu volgt het gene waar het om draait, ik citeer letterlijk vanuit de brief: bold"Mocht ik voor deze datum geen bericht van u ontvangen of van u vernemen dat u afziet van verdere werkzaamheden, dan zal ik u een declaratie sturen voor de door mij verrichte werkzaamheden."[/b]

Aangezien de beste vent nooit ons heeft verteld, geschreven of ons heeft geinformeerd dat er zowieso kosten aan zaten lijkt het mij sterk dat die mij een rekening kan sturen.
En geloof me notarissen zijn niet goedkoop.


Stuur hem/haar een aangetekende brief met de mededeling dat je het hier niet mee eens bent en laat hem/haar een specifieke rekening opmaken over de "werkzaamheden" dat hij/zij in rekening wil brengen bij jou. Als het echt een voorbeeld-samenlevingscontract is zoals jij noemt dan heeft de notaris geen poot om op te staan.

Wat voorop staat is dat je deze aangetekende brief voor die 4 weken moet versturen (liefst asap). Juridisch gezien vervalt dan de duur van binnen 4 weken betalen (mocht de notaris toch gelijk hebben) totdat je een tegenbericht van de notaris krijgt. (overal, behalve bij cjib, dat is eerst betalen, dan klagen. raar maar waar)
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Damien
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 844
Geregistreerd:
10 Mei 2011, 15:22
Woonplaats:
Hoensbroek

Re: Juridische vragen topic

Berichtdoor d-day » 16 Jan 2012, 21:27

@ Swetje,


vanavond was het weer zover......... meneer de agent met een lasergun.... :crazy:

even een korte inleiding.

2 jaar geleden ben in bekeurd voor 52 km per uur te hard bij wegwerkzaamheden (waar al 6 jaar niet gewerkt wordt).
was in iedergeval een bekeuring, waar ik nu nog over twijfel of ik hem had moeten betalen....
- 1 agent
- in burgerauto
- zonder camera of extern meetapparatuur, anders dan z'n km-teller
- zei dat ik zeker 140 km/uur reed op een 80km/h weg, want hij kon mij niet bijhouden :doze:
- en dat ik zeker met 112 km/u bij wegwerkzaamheden reed, waar 50km is toegestaan. :clap:
- het was 's avonds en dus donker (paar lantaarnpalen)
- in een hele flauwe S-bocht
- de totale afstand van de wegwerkzaamheden is 200 - 300 meter.
- afstand tussen mij en meneer de police misschien wel 700 - 1000m geweest, want ik stond al geruime tijd voor de stoplichten te wachten, voordat hij z'n golfje ervoor plofte.

heb toen een rij-ontzegging gehad van 5 jaar voorwaardelijk.

goed...........
vanavond dus.
maximale snelheid op deze betreffende weg 80km/u.

haal een of andere treuzelaar in. EN laat nu net op dat punt een mannetje staan met een lasergun.
wordt ik verderop aan de kant gezet........... ::(

ja meneer, u bent net gemeten met een lasergun over een afstand van 700m, met een snelheid van 127km/u (na correctie 123km).

nu let ik regelmatig op m'n km-teller. en ja ik heb wat harder gereden dan 80km/u, MAAR na mijn weten echt geen 127 !!.

NU MIJN VRAGEN...........

wat zouden de gevolgen kunnen zijn ?? (ook gezien de history)
welke aktie zou ik kunnen ondernemen ??

of moet ik alvast gaan sparen voor een goede fiets.... :huilt:

Gebruikers-avatar
d-day
Trader
Trader
 
Berichten: 1154
Geregistreerd:
05 Mei 2005, 18:41
Woonplaats:
Kruikenzeikersland

VorigeVolgende

Terug naar Algemene Honda zaken



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten
cron