door D-Per4mance » 12 Okt 2015, 11:51
Was een zeer geslaagde dag!
Goed gas gegeven met team HCN Limbabwe!
Wes, Dave, Jos en ik hadden de baan nog nooit gezien. Dus besloten de kwalificatie op te offeren en iedereen even 3 rondjes te laten verkennen. Tijdens de qualificatie er al 2x af gegaan op 3 rondjes. 1x door eigen stommigheid (met 80 op een hairpin aankomen en denken dat dat zonder remmen kan) en 1x kneiterhard eraf einde rechte stuk door een langzamere die me aantikte, mooie 360 en net voor de muur in het gras gestopt. Kwalificatie prestatie was dus ook niet om over naar huis te schrijven. Stonden iets van 36e van de 45e bij de start.
Vervolgens tijdens de race "Opa" laten starten (onder het motto die neemt het minste risico). Jos deed vervolgens goede zaken en reed van een 36e naar een 24e plaats. Bij de eerste rijderswissel Dave erin. Helaas een keer extra binnen moeten komen om te tanken. Daardoor lagen we 33e, net achter team HCN HEM6. Dave was lekker plaatsen goed aan het maken toen hij op het rechte stuk er kneiterhard af getikt werd. Vol achterstevoren de banden in en uiteraard weer wat plaatsen verloren. Ondanks de crash ging Dave weer vooruit in de stand. Uiteindelijk bracht hij hem als 29e weer binnen.
Vervolgens was het de beurt aan Wes China. Rustig beginnen komt niet in zijn boekje voor. Vrijwel vanaf de eerste ronde reed hij keurige 1:04's met op het eind zelfs een paar 1:03's. Inmiddels lagen we 28e.
Daarna was het mijn beurt om de eer te verdedigen en de race uit te rijden. Geluk met de 2e tankstop, daardoor meteen een plaats goed gemaakt. De eerste 5 rondjes van mijn stint gebruikt om de baan nog wat te leren kennen. Vervolgens flink op het gas gegaan. Die lol was van korte duur. Op 8 rondjes tijd 5x eraf getikt. 2x doordat een hele groep op elkaar ketste, 1x door een snellere die ik mooi ruimte gaf maar die het toch nodig vond mij eraf te raggen, 1x door een die me niet had gezien toen ik hem inhaald en de laatste keer doordat iemand de deur compleet dichtgooide terwijl ik er al naast zat. Daarmee de, met de vlotte tankstop, gewonnen plaats weer kwijt.
Toen er maar eens echt goed voor gaan zitten. BMI 14 blijkt een prima recept voor heel veel snelheid op het rechte stuk. Echt een heerlijke actie toen ik hard inliep op een voorligger op het rechte stuk. Ik kon hem ernaast zetten in de supersnelle knik op het einde van het rechte stuk, maar aan de binnenkant zou hij me er vrijwel zeker vanaf getikt hebben. Keer diep adem gehaald en hem er vol buitenom langs gezet, max verstappen style. vervolgens haalde ik de volgende bocht echt maar net, maar ik was er wel langs, lekker!
Inmiddels zat de gang er echt lekker in. Rondje 1:02 eruit weten te wringen, wat de snelste ronde van de HCN teams was. Uiteindelijk toch nog aardig wat goed gemaakt en op een 23e plek geeindigd. We hadden ook gewoon echt een prima team, met 4 rijders die aardig de gang erin hadden.
Team Limbabwe was hier zeer tevreden mee. In een veld van 45 teams halverwegen eindigen op een totaal onbekende baan is best een aardige prestatie. Daarbij was ons voornaamste doel het andere HCN team achter ons te houden. Dus doel bereikt!
Ik was wel bont en blauw na de race, met wat schaafwonden van het heen en weer stuiteren in de kart en van een paar klappers. Gelukkig voel je dat pas de dag erna.
Wanneer weer? Ik heb de smaak te pakken!
...