Zo na al een tijdje een account hier te hebben zal ik me toch even voorstellen.
Wie ik ben ? Een willekeurige kudtstudent met een bovengemiddelde interesse in auto's en racen
Op dit moment rij ik nog in een Daihatsu Charade G102 1.3 met wat mods, wel zo goedkoop. Zodra de financiën het gaan toelaten gaat er iets met een H op de motorkap komen
Misschien hebben jullie mij al eens gezien tijdens vrijrijden, ik heb daar al 2x lopen raggen
Dit is het hok
Mods:
OZ velgjes
Koni shocks + nieuwe GTti veren
GTti Remmerij voor met Lucas pads
Veerpootbrug
Open luchtfiltertje voor het geluidje
Filmpjes:
Filmpje 1: Vrijrijden 27-7-09
Filmpje 2: Vrijrijden 12-10-09
--Update 5 Januari 2009--
Zo ik heb net voor het einde van het jaar een Honda gescoord
De goedkoopste EK hatch van Nederland
Pic:
Specs:
EJ9 zwart
D15Z6 motorblok met D16Y7 kop en inlaat en D14Z4 ECU
Spuitbus gespoten voorschermen, motorkap en rechterdeur
Lekkende achterlichten
Dat was het wel, er moet nog genoeg aan de Civic gebeuren maar het gaat goedkomen denk ik
Dingen die ik wil doen met de EJ9:
-Stugge veren + shocks (minimaal springrate van EK9)
-15" LM (het liefst Honda OEM, EK4 velgen b.v.b.)
-EK9 swaybars rondom (incl LCA's en subframe brace achter)
-282mm remmen voor 242mm remmen achter met goede HRC
-Fatsoenlijk stuurhuis (bekrachtigd EJ9 stuurhuis geeft geen feedback)
-D16Z6 IM met OBD-I swap
-Fatsoenlijke uitlaat inclusief goede header
-Motorkap, voorschermen en rechterdeur fatsoenlijk spuiten
Maar zoveel geld heb ik helaas niet dus het zal allemaal nog wel even duren, bovendien moet hij over 2 weken zo'n beetje voor de APK...
Edit 1/2/2014:
We zijn inmiddels ruim 4 jaar verder en de Civic staat er inmiddels zo bij:
D16Y7 motor met D16Y8 kop
D15Z6 inlaatspruitstuk
4-1 uitlaatspruitstuk met 2,25" Catback met Twinloop einddemper
P06 met VTEC conversie (zelf gedaan) Chrome tuned, vermogen zal zeker zo'n 135pk zijn
D13B2 versnellingsbak
EK9 veren en schokbrekers
22mm EK3 swaybar voor en 13mm EK4 swaybar achter
EK4 stuurhuis
ITR 262mm remmen voor met Hawk HPS+ blokken
242mm remmen met OEM blokken achter
15/16 hoofdremcilinder
Ook zit er nu een Silverstone / VTI interieur in
Kenwood radio met bluetooth en makkelijk verwijderbare 12" woofer achterin (zelfbouw stekkers + kast)
Ik zal dit jaar (2014) wat meer trackdays proberen te gaan rijden