Nieuw objectief kopen, wat is wijsheid.

Voor alle Honda foto's, tips en trucs

Moderator: Bor

Nieuw objectief kopen, wat is wijsheid.

Berichtdoor Bor » 28 Mei 2015, 08:03

Beste lezers, ik ben aan het overwegen om een nieuwe lens te kopen voor mijn Canon 400D.

Ik heb nu 3 lenzen.
- 50mm 1.8 plastic fantastic
- 18-50mm kitlens
- 55-200mm telelens.

Ik gebruik mijn camera voornamelijk om auto's te fotograferen, ik merk dat de 50mm lens daar niet heel handig voor is omdat je niet kunt zoomen. De kitlens is natuurlijk prima maar ook hierin niet veel bereik. De telelens is meteen te grof en niet handig.

De volgende objectieven ben ik aan het overwegen
- canon 28-80mm
- canon 28-105mm
- canon 35-105mm
- Tamron 18-200mm

Al deze lenze zitten zo in de prijsrange van €50,- tot €100,- . Mocht ik nog betere of andere opties hebben dan hoor ik het graag, ook als je om gegronde reden mij een bepaalde lens niet kunt aanraden.

Alvast bedankt.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Nieuw objectief kopen, wat is wijsheid.

Berichtdoor Boes16A2 » 28 Mei 2015, 13:15

ik kan alleen maar zeggen dat ik er geen objectieve mening over heb :)






sorry die was te makkelijk om in te koppen :cheesygrin:
Afbeelding
Kevinio doet t dus dan is t stoer ;) : in progress B18C, S2 pro 1 nokken, retainers en veren, M factory LSD, Edelbrock performer RPM, Neptune.
Rijdend en rokend B16A2 in origineel nederlandse EK4 met wiechers kooi, hardrace onderstel en nog wat andere mods

Gebruikers-avatar
Boes16A2
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 6412
Geregistreerd:
22 Apr 2008, 20:34
Woonplaats:
Limbabwe

Re: Nieuw objectief kopen, wat is wijsheid.

Berichtdoor Hondaaron » 28 Mei 2015, 16:12

Wat is je motivatie voor een nieuwe lens? Full range?

Als ik je lens collectie zie heb je al een redelijk aardig bereik van wide naar zoom te pakken. Behoort gewoon swappen niet tot de opties?
Een full-range objectief is leuk, maar komt niet ten behoeve van de scherpte op de foto's. Zeker niet bij de instap lenzen. Om eerlijk te zijn heb ik zelf geen ervaring met deze lensen, maar ik zou wat dieper in de buidel tasten - zoals de Canon EF-S 18-200mm die ook IS heeft.

Gebruikers-avatar
Hondaaron
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 310
Geregistreerd:
13 Jan 2010, 04:01
Woonplaats:
Brabant

Re: Nieuw objectief kopen, wat is wijsheid.

Berichtdoor Bor » 28 Mei 2015, 17:43

Ja dat is mij bekend, hoe groter de range hoe minder scherp idd ( of je moet een objectief van 1000+ hebben )

De reden is omdat ik met mijn 18-55mm kit lens vaak net niet uitkom. Zeker dadelijk op vakantie is het lastig continu te wisselen. Daarom wil ik een lens met een net iets groter bereik. ( welke als het mogelijk is ook nog een beetje beter is dan de kit lens )

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Nieuw objectief kopen, wat is wijsheid.

Berichtdoor Al-X » 28 Mei 2015, 20:23

Als ik heel eerlijk ben zou ik voor geen van al die lenzen gaan. Een lens die 50-100€ kost is in mijn ogen gewoon 3x niks (niet dat duurder altijd beter is, bewijst die plastic fantastic 50mm 1.8 die je ook hebt).

Gebruikers-avatar
Al-X
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5132
Geregistreerd:
02 Aug 2010, 21:28
Woonplaats:
Goes

Re: Nieuw objectief kopen, wat is wijsheid.

Berichtdoor Bor » 31 Mei 2015, 15:11

Ja en nee want die kit-lens is ook "goedkoop" dus dezelfde kwaliteit met een grotere range zou al een stap vooruit zijn natuurlijk.

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant


Terug naar Honda Fotografie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten
cron