Magic Lantern (Canon 60d 600d 550d etc)

Voor alle Honda foto's, tips en trucs

Moderator: Bor

Magic Lantern (Canon 60d 600d 550d etc)

Berichtdoor swaptowin » 05 Sep 2013, 17:30

hoi! ik kwam wat tegen en had meteen een vraag, heeft iemand hier ervaring met magic lantern op hun camera? ik heb de neiging om er nu meteen eentje op mijn 600d te "modden" maar of dit nu wel veilig is.. ik lees alleen dat dit software word geinstalleerd op de sd kaart maar ik kan nergens lezen hoe je dit eraf kunt gooien.

Magic lantern heeft voor zover ik heb gelezen meer instellingen en je kunt er hdr(??) mee filmen.

hdr film opname


raden jullie dit aan of is het beter dat ik maar beter niet speel met de software? :cheesygrin:

Gebruikers-avatar
swaptowin
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2764
Geregistreerd:
20 Apr 2012, 22:36
Woonplaats:
Eibergen

Re: Magic Lantern (Canon 60d 600d 550d etc)

Berichtdoor S95Sedan » 05 Sep 2013, 19:49

Heb het hier op een extra sd staan welke ik gebruik voor filmen, en dan voornamelijk om het volumeniveau te regelen van m'n externe mic.

Klopt inderdaad dat het op je sd-kaart wordt gezet, als je deze leeg maakt dan zit je gewoon weer op de originele canon firmware.

Gebruikers-avatar
S95Sedan
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 611
Geregistreerd:
05 Okt 2006, 14:42

Re: Magic Lantern (Canon 60d 600d 550d etc)

Berichtdoor swaptowin » 05 Sep 2013, 20:01

He dankje voor je reactie! 2de sd kaart zou dan wel handig zijn. Ik zal er over nadenken want de camera heb ik nog maar 3 maanden :blush: maar er kan dus eigenlijk weinig mis gaan omdat alles toch via de sd gaat?

Gebruikers-avatar
swaptowin
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2764
Geregistreerd:
20 Apr 2012, 22:36
Woonplaats:
Eibergen

Re: Magic Lantern (Canon 60d 600d 550d etc)

Berichtdoor AoHxBram » 23 Okt 2013, 19:35

swaptowin schreef:He dankje voor je reactie! 2de sd kaart zou dan wel handig zijn. Ik zal er over nadenken want de camera heb ik nog maar 3 maanden :blush: maar er kan dus eigenlijk weinig mis gaan omdat alles toch via de sd gaat?


Je kan het ook veilig op je "main" sd card zetten. heb het zelf ook op mijn 5D mkII, en het draait in princiepe gewoon naast je normale canon software. je krijgt dus 2 menu's
het werkt perfect en heb er zelf nooit problemen mee gehad, er zitten ook goeie functies bij!
Heb geen idee hoe het op een andere camera is, maar bij mijn 5D2, kan je de av-out als headphone-out gebruiken, best wel handig als je veel filmt.

Gebruikers-avatar
AoHxBram
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 141
Geregistreerd:
08 Mei 2012, 23:14
Woonplaats:
Eindhoven


Terug naar Honda Fotografie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten
cron