Gasklep in de hoofdrol!

Voor alle Honda foto's, tips en trucs

Moderator: Bor

Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor Gaskleppie » 04 Dec 2012, 07:05

Hier ook nog maar even: Het meest ruige filmpje ooit van mij gemaakt!
Real racing maar wel netjes blijven. We willen aan het eind van de middag nog wel naar huis rijden ;)

Camera werk:
Thomas Verkuijl in zn Audi S3 quatro 280pk
Cast:
Ikke in mn Integra Type-R 187pk
Ik weet niet meer wie in zn Seat Leon 340pk (oid)

https://www.youtube.com/watch?v=WcSaB46 ... e=youtu.be

Enjoy!

Gebruikers-avatar
Gaskleppie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 269
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 20:08

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor H22TCH » 04 Dec 2012, 10:30

Rem jij nou zo laat of de S3 zo vroeg, je maakt echt tientallen meters goed door alleen het later remmen als hem. Echt gaaf om te zien wat je voor elkaar krijgt met ruim 80pk minder. Goed bij het uit accelereren kom je idd wat te kort maar als je iets meer vermogen had denk k dat je hem met 2 vingers in de neus voorbij was gegaan. Af en toe lijkt het ook net of je driftend de bocht uit komt :P

Erg cool filmpje! en kan nu eens goed zien welke lijnen je rijd. :like:
Afbeelding

Gebruikers-avatar
H22TCH
Moderator
Moderator
 
Berichten: 11588
Geregistreerd:
19 Mrt 2005, 20:01
Woonplaats:
Zeeland

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor Betermans » 04 Dec 2012, 10:49

Top! Heel erg dik gefilmd en strak gereden :up:
[ www . Honda Community . nl / Forum ]
Afbeelding
- Daily: 2003 Impreza WRX
- Trackbitch / Time-Attack: Civic EG6 B18cR

Gebruikers-avatar
Betermans
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4471
Geregistreerd:
30 Sep 2007, 18:47
Woonplaats:
Broàbant

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor Kay » 04 Dec 2012, 12:49

inderdaad leuk filmpje...
Maar die Leon heeft iets aan zijn lichten ofwat? net een duitser...
Afbeelding

Gebruikers-avatar
Kay
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 4976
Geregistreerd:
25 Feb 2008, 19:33
Woonplaats:
Nederweert Eind

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor Gaskleppie » 04 Dec 2012, 12:59

Seat's zijn toch ook reserve duitsers? Als die gozer hard remde gingen zn gevarenlichten automatisch aan. Lekker onzin op het circuit dus.

Gebruikers-avatar
Gaskleppie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 269
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 20:08

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor Gaskleppie » 04 Dec 2012, 13:06

H22TCH schreef:Rem jij nou zo laat of de S3 zo vroeg, je maakt echt tientallen meters goed door alleen het later remmen als hem. Echt gaaf om te zien wat je voor elkaar krijgt met ruim 80pk minder. Goed bij het uit accelereren kom je idd wat te kort maar als je iets meer vermogen had denk k dat je hem met 2 vingers in de neus voorbij was gegaan. Af en toe lijkt het ook net of je driftend de bocht uit komt :P

Erg cool filmpje! en kan nu eens goed zien welke lijnen je rijd. :like:


Ik rem wel erg laat dus we houden het er maar op dat hij daar nog heel wat kan winnen.
Dat driften zou idd best nog wel eens waar zijn. Al merk je het niet echt. Ik hoef wel vrij weinig te sturen als ik de bochten uit kom. Mede door mn rijstijl en banden setup krijg ik dit weggedrag. Ik heb als banden maat 225 voor en 205 achter wat er voor zorgt dat de boel achter wat minder grip heeft. Daardoor heeft hij minder onderstuur en glijd hij achter wat meer. Het sperdif zorgt er ook nog een beetje voor dat dit gebeurt.
Hij rijdt echt heel lekker op dit moment. En dat zie je terug in de rondtijden!

Gebruikers-avatar
Gaskleppie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 269
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 20:08

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor VTAK Killer '92 » 04 Dec 2012, 17:04

zeer netjes, kan je niet rondom 225 rijden en als het nodig is de schroefset achter/voor zachter/harder zetten enz

Gebruikers-avatar
VTAK Killer '92
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 535
Geregistreerd:
16 Sep 2010, 21:20
Woonplaats:
Gent

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor Gaskleppie » 04 Dec 2012, 19:24

dus eerst grip maken aan de achterkant en dan weer de grip verbreken met je schroefset om het overstuur er weer in te krijgen? daar zie ik het voordeel niet echt in.
235 voor en dan 215 achter zou dan logischer zijn.
Je wil juist achter minder grip omdat daar minder grip nodig is. Aan de voorkant zit al het gewicht, aandrijving, 80% van je remmen, dus daar heb je veel meer grip nodig dan achter.

Gebruikers-avatar
Gaskleppie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 269
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 20:08

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor VTAK Killer '92 » 04 Dec 2012, 20:01

ow ik dacht juist omgekeerd, dat je door het gewicht/LSD/aandrijving vooraan al meer grip hebt en achteraan de kont vlugger slingert met weinig gewicht.

205 achter warmt wel veel makkelijker op dan een 225, en anders wat meer toe in :)

Gebruikers-avatar
VTAK Killer '92
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 535
Geregistreerd:
16 Sep 2010, 21:20
Woonplaats:
Gent

Re: Gasklep in de hoofdrol!

Berichtdoor Gaskleppie » 04 Dec 2012, 23:12

Opwarmen heb ik zowiezo geen last van. Pits uit, gelijk knallen, dan warmt het lekker snel op ;)

Gebruikers-avatar
Gaskleppie
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 269
Geregistreerd:
10 Jun 2007, 20:08


Terug naar Honda Fotografie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten
cron