Artikel autoblog. 800000 km civic

Voor alle Honda foto's, tips en trucs

Moderator: Bor

Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Bor » 23 Apr 2012, 08:38

Afbeelding

ERVARINGEN

Deze auto speciaal gekocht omdat er een LPG-G3 installatie aan boord was. Wetende dat Honda super betrouwbaar is hoopte ik op een lange levensduur. Ik rijd zo’n 75.000 km per jaar. De kilometerstand is nu 350.000 en de auto rijdt nog steeds super.
Verbruik 1:12 (LPG!), de kosten zijn erg laag. De motor is een 1.4 met 75 pk en vooral in de 5e versnelling is er niet veel fut. Maar ik kan me geen betere auto voorstellen!
Ik rijd de auto dan ook helemaal op en ben eigenlijk wel benieuwd tot hoeveel kilometers ik kan gaan.
PROBLEMEN

Omdat ik veel kilometers rijd doe ik kleine beurten om de 30.000 en grote beurten om de 60.000 km.
Alleen wel elke 15.000 kleppen stellen anders gaat het fout.
De Michelin banden gaan zo’n 100.000 kilometer mee, bij 220.000 km zijn de remschijven en blokken vervangen. Bij 244.000 is de achterdemper vervangen en bij 290.000 is er een andere kop op gekomen omdat de kleppen niet meer gesteld konden worden. Verder zijn er absoluut geen problemen met deze auto.

Bij kilometerstand 365.000 zijn de remschijven en blokken vervangen omdat de vorige krom waren voor de 2e keer. Bij 387.000 heeft de auto mij voor het eerst laten staan. Sleutel omdraaien en toen helemaal niets. Nou ja, na 9 jaar de originele accu laten vervangen en de probleempjes waren weer weg.
Huidige stand 390.000 en nog een krappe 2 maanden en de 400.000 staat er op. Het lijkt wel alsof de motor steeds mooier gaat lopen. Geen olieverbruik en dankzij LPG blijft de olie ook schoon.


Update 18 sept. 2006: de 400.000 km is een feit. Geweldig, we gaan gewoon door!

Update 18 april. 2007: we zijn nu precies 7 maanden verder en de kilometerstand is nu 449.325. Deze week passeer ik de 450.000 grens. En het wordt bijna saai maar deze auto is niet kapot te krijgen. Wel 2 nieuwe voorbanden geplaatst en die oude voorbanden naar achter gezet. Die oude banden (Michelin) zijn er op gekomen bij km. stand 322.000 dus die draaien al bijna 130.000 km mee. Onvoorstelbaar.
Opmerking van de garage was wel dat carterpan wat lichte roest gaat vertonen. Niets om me zorgen over te maken. Op naar de 500.000!

Update 22 augustus 2007:
De kilometerstand is nu 470.000 en de auto heeft net weer een grote beurt en APK gehad.
En wat denk je? Fluitend er door heen gekomen...

Update 1 nov. 2007:
Bij 489.000 zijn beide wielnaven voor evenals veerpoten en onderste draagarmen vervangen. Dit omdat ik steeds last had van krom trekkende remschijven. Hopelijk is dat nu verholpen want iedere 2 maanden de schijven laten vlakken is geen doen...

Update 19 december 2007:
De 500.000km is een feit !!! De auto heeft een schouderklopje gekregen en zal eens een goeie poetsbeurt ondergaan. Het lijkt er op dat de remschijven goed blijven dus dat probleem is gelukkig verholpen. Alleen straks nog kleppen stellen en de distributieriem en dan is hij weer op en top.

Update 16 juni 2008:
Kilometerstand 542.000. Heeft nu een grote beurt gehad en dat is even schrikken als er iets meer dan 800 euro betaald moet worden. Maar dat valt eigenlijk nog wel mee als je bedenkt dat er 4 nieuwe Michelins onder zijn gekomen, de remmen achter zijn nu voor het eerst vervangen en nog wat kleiner werk zoals een aandrijfashoes. Ze waren ook enige tijd bezig om de pakking van het uitlaatspruitstuk te vervangen omdat die lekte en dat mag niet voor de APK. Verder nog een ruitenwisserblad achter, een lampje en dan hebben we het gehad. Ook nu geen problemen bij de APK.
Volgende grote beurt rond de 6 ton voor de volgende mijlpaal.

Het is 8 augustus, de olympische spelen beginnen en ik draai de 550.000 km op de teller. Nou, als dat geen medaille waard is...

Update vrijdag 13 maart 2009:
Het is zover, de 600.000 km is een feit. Dus weer tijd voor een beurt en een distributieriem. En nog steeds kan ik niets anders melden dan dat het autootje voortreffelijk zijn werk doet. Zelfs op vrijdag de 13e...

Update 9 juli 2009:
De motor begon de laatste tijd wat te tikken, ik dacht dat de kleppen weer aan het eind van hun leven waren. Maar nee, bij km. stand 622.000 was het de beurt aan het uitlaat spruitstuk. Er zat een klein gaatje en dat maakte dat rare tikkende geluid.
Bij de Japanse sloper een spruitstuk gehaald voor 6 tientjes en die door mijn garage tijdens de APK en kleppen stellen laten monteren. De APK was geen enkel probleem (wat commentaar op aandrijfashoezen en nog wat andere hoezen) maar gezien leeftijd en kilometerstand is dit niet raar.
We kunnen weer geruime tijd sturen, op naar de 7 ton.
Onkosten grote beurt
(645.000 km)
Poeh, toch weer € 650 voor een grote beurt neer moeten tellen. De voorbanden zijn naar achter gegaan (met nog 2,5 mm profiel na 100.000 km !!) en natuurlijk dan achter naar voor waar nog iets meer op zat. Dan moesten de voorremmen gereviseerd worden omdat de zuigers redelijk vast zaten. Het enige euvel dat nog opgelost is, is de LPG verdamper. Motor blijft stationair niet meer draaien en dat is voor de stoplichten of in de file erg lastig. Maar ik heb via marktplaats een z.g.a.n. verdamper van hetzelfde type gekocht en die wordt er binnenkort ingezet. Ik hoop dat dan de problemen helemaal zijn opgelost.
Het enige dat mij nu opvalt is dat de versnellingsbak wat lawaai gaat maken, met name de eerste versnelling. Nog steeds geen problemen met de kleppen en ik ga er van uit dat de 700.000 km. geen enkel probleem zal zijn. Ik houd jullie op de hoogte ....
Het is weer zover !
(669.000 km)
Ja hoor, bij kleppen stellen is nu gebleken dat nu ook deze kop versleten is en de kleppen na deze keer uitgesteld zijn. Het wordt dus weer tijd om op de sloop een andere kop te bestellen. Andere auto is geen optie, ik wil de miljoen halen.
Bij 655.000 is de verdamper vervangen. Reed de eerste weken prima maar nu de buitentemperatuur zo laag is heb ik wel wat problemen.
De temperatuurmeter staat soms om normale waarden en soms als ik wat zachter ga rijden zakt hij tot bijna koud. Verwarming blijft wel goed werken. Maar als ik soms op de snelweg het gas loslaat, dan slaat de gastoevoer dicht. Het lijkt alsof de verdamper bevriest. Hier moet nog nader naar worden gekeken. De gasboer dacht aan de computer maar ik weet het niet. Wordt vervolgt ...
LPG probleem opgelost
(679.000 km)
Het heeft moeite gekost maar de problemen zijn verholpen. We hebben de verdamper eerst vervangen maar dat loste het probleem niet op. Ook een andere computer hielp niet.
Uiteindelijk bleek er kortsluiting te zitten in de kabelboom naar de computer. De bekabeling is nu gemaakt, de computer vervangen (die had de kortsluiting niet overleeft) en nu rijdt hij weer als een zonnetje. Heb nog heel even getwijfeld of deze investering (540 euro) de moeite waard was gezien leeftijd en kilometrage maar ja, ik wil richting de miljoen ......Ooh ja, de Lambda sonde is ook vervangen (240 euro)
Over een maand of 2 zal nu de kop nog vervangen moeten worden maar dat was ingecalculeerd. Ik ben benieuwd hoelang de versnellingsbak het nog uithoudt, de lagers worden hoorbaar.
Koprevisie
(693.000 km)
Het is zover. Ik had na de laatste beurt met kleppen stellen zo'n 28.000 km. gereden en nu werd de stationaire loop toch wel slechter en hij sloeg ook af en toe af.
Dus nu is de auto bij de garage en ik laat nu eens geen kop van de sloop monteren, ik kan via-via voor een hele leuke prijs de kop reviseren en dan worden speciale LPG kleppen gemonteerd. Ben benieuwd hoe lang die het uithouden. En natuurlijk distributieriem, spanrol en ook de waterpomp wordt nu vervangen uit voorzorg.
Zodra de auto terug is zal ik laten weten hoe het rijdt. Ik moet in ieder geval nu de miljoen kunnen halen.
De volgende mijlpaal
(700.000 km)
Het is gelukt, we zijn weer een ton verder. En ik moet zeggen dat de auto nog nooit zo goed gelopen heeft sinds de kop is gereviseerd. Ik voel wat meer vermogen, de motor loopt erg rustig en het verbruik is nog steeds laag. Meer valt er eigenlijk niet te melden en we gaan onderweg naar de acht ton. Hij moet binnenkort voor de APK dus ik laat daarna wel even weten hoe dat is afgelopen.
APK
(703.000 km)
Ik kan heel kort zijn. Geen enkele opmerking en in 1 keer goedgekeurd. De enige opmerking van de monteur was dat dit de eerste keer was dat een auto met 7 ton zonder problemen door de APK was gekomen.
Kleine reparatie
(728.000 km)
Het is buiten erg koud en de motor wordt niet echt meer warm. Ook de kachel wil niet meewerken. Dus maar naar de garage.
En zoals verwacht had de thermostaat het begeven. Gewoon slijtage.
Er is nu een nieuwe gemonteerd en we kunnen weer verder sturen.
Een tussenstand .......
(750.000 km)
Er is nu de 750.000 km aangetikt. Geen problemen, de auto moet binnenkort voor een grote beurt en verder niets te melden. De lagers van de bak worden wel steeds beter hoorbaar ....
Kleine update
(780.000 km)
Onlangs een nieuwe voorpijp en middendemper van de uitlaat laten monteren.
En er is een koelvloeistof slang vervangen omdat die wat poreus werd. Gelijk ook de kleppen maar laten stellen. Sinds ik speciale LPG kleppen heb laat ik dit om de 30.000 km doen i.p.v. 15.000. Scheelt mij toch weer een 2 maandelijks bezoekje aan de garage.
De 8 ton zal ergens in oktober een feit zijn en dan moet er ook een grote beurt en een APK op los gelaten worden. Ik vind het zelf onvoorstelbaar dat de koppeling nog steeds prima zijn werk doet. En ja, de bak maakt nog steeds wat lawaai (lagers) maar schakelt nog alsof hij nieuw is. Wordt vervolgd ......
APK
(793.000 km)
Dat was toch nog wel even zweten. In eerste instantie op 25 aug. afgekeurd op de CO meting bij LPG en de handrem rechts achter. Ook wat lampjes die het niet deden maar die waren snel vervangen.
De te hoge CO bleek te komen van een defecte lambda sonde. We waren even bang voor de katalysator maar het viel nog mee. Even 200 euro investeren voor de nieuwe sonde en de CO was weer onder controle. Bij de achterrem was er iets afgebroken. Ik had de auto op de handrem laten staan tijdens onze 2 weken vakantie en bij terugkomst zat de achterrem vast (met zoveel rijervaring toch nog zo'n fout maken ....stom,stom,stom)
Ook laten maken en de APK was weer een feit.

Binnenkort de 800.000 en dan moet de distributieriem vervangen worden. Als het zover is dan zal ik de foto van de kilometerteller ook updaten. Ik verwacht zo eind september.
De volgende mijlpaal
(800.000 km)
En vandaag is het heugelijke feit waarheid geworden. De 800.000 km is aangetikt. Zie de bijgewerkte foto.
Verder eigenlijk geen bijzonderheden. De auto krijgt straks een schouderklopje en wat lieve woordjes en dan op naar de 900.000 ??
Distributieriem
(805.000 km)
Bij 805.000 km de distributie riem vervangen. Kon er gewoon op wachten en was in een uurtje klaar. Die kan in ieder geval de 900.000 halen. De rest ook ?
Versnellingsbak
(813.000 km)
Op 22 december een bedrijf gevonden dat een versnellingsbak had liggen die ruim 130.000 had gelopen. Inclusief montage viel mij de prijs nog mee. Ik had al een compleet nieuwe koppelingsset liggen dus die werd ook gelijk gemonteerd.
Wat blijkt, de originele koppelingsplaten waren nog niet versleten. Daar had ik de miljoen wel mee kunnen halen. En de versnellingsbak ook wel als er olie in gezeten had ........

Er wordt kennelijk bij de garage bij de beurten niet naar de bakolie gekeken. Nou ja, het is weer helemaal in orde. Bak maakt geen lawaai meer, nu heb ik een scheur in het spruitstuk. Twee jaar geleden op de sloop gehaald en gemonteerd. Nu, 2 ton kilometers later, zit er een scheur in.
Ga nu toch maar een nieuw spruitstuk halen die het wat langer kan volhouden.
Er gaan ondertussen wat lampjes van het dashboard defect dus daar moet ik ook even bij maar dat zijn details.
Verder loopt alles nog erg soepel en normaal gesproken moet ik met deze bak en koppeling de kilometerstand van Joe kunnen evenaren .................
Autoweek klokje rond
(834.000 km)
Ik heb een mailtje gekregen van autoweek dat ik ben uitgenodigd voor de rubriek klokje rond. Ik heb er al eens in gestaan (2006) met een km stand van bijna 400.000 en ze vinden het nu interessant genoeg om nog eens een item aan mijn auto te besteden.
Ik heb ondertussen het spruitstuk vervangen voor een RVS spaghetti spruitstuk en ik merk wel degelijk vermogenswinst. En hij loopt nog altijd onvoorstelbaar mooi en soepel ....
Bij een controle van de temperatuurmeter (deed niets meer, kwam door slecht elektrisch contact en dat is verholpen) bleek er erg veel olie aan de onderkant van het blok te hangen. Gelukkig viel het mee. De buis waar de peilstok in zit was uit het carter geschoten waardoor tijdens het rijden alle olie naar buiten werd geslingerd. Buis weer vast gezet, olie bijgevuld en probleem opgelost. Het enige dat nu nog kuren vertoont is mijn autoradio .....(geen Honda)

Gebruikers-avatar
Bor
Moderator
Moderator
 
Berichten: 6758
Geregistreerd:
30 Dec 2009, 17:06
Woonplaats:
Brabant

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor WY_W » 23 Apr 2012, 09:24

Ziek man! Respect! :up:

Gebruikers-avatar
WY_W
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1328
Geregistreerd:
30 Aug 2009, 12:24
Woonplaats:
Amsterdam

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor thekillerbee » 23 Apr 2012, 13:56

zeker respect voor die gene,zo iets hoor je nooit,
is wel intresant om te delen :)

Gebruikers-avatar
thekillerbee
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1193
Geregistreerd:
25 Apr 2011, 18:42
Woonplaats:
china

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor 2F4R » 23 Apr 2012, 17:08

8 ton , Ziek ! Respect !!
Wagenpark verleden;

Civic ED7 SR 1991 D16a9, sold
Civic EJ9 2000 B18c1, sold
Civic EP3 R 2003 K20a2, sold
Civic EG5 1995 Daily, sold

WeekendFUN;

Civic ED 1991 B18C ; FUN :D

2F4R
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 183
Geregistreerd:
09 Feb 2011, 23:42
Woonplaats:
Denhaag

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor 5thgen. » 23 Apr 2012, 18:07

Het origineel komt van de autoweek myreview pagina.
Hier kan je hem blijven volgend: http://www.autoweek.nl/autoreview/11822/honda-civic-14i-city

Echt diep respect iig, als ik hier soms lees dat d14's na 2 ton al gaar zijn dan vraag ik mij of wat hun fout doen, of de eigenaar van deze civic juist goed....

Gebruikers-avatar
5thgen.
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 416
Geregistreerd:
05 Jan 2008, 14:30
Woonplaats:
Raamsdonksveer(NB)

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Mark » 23 Apr 2012, 18:15

Die man zal nooit launch controle en andere gekke dingen gebruiken, maar normaal rustig rijden. Denk dat het zo al een hoop scheelt.
Uhhhm ja wat zou ik hier kunnen zetten? of zal ik br33z3r taal neer zetten?

Mark
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 5584
Geregistreerd:
09 Mrt 2005, 18:37
Woonplaats:
den bosch

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Flip » 25 Apr 2012, 00:02

Jammer van die lpg dan weer :P had een hoop pech bespaard.
Afbeelding
http://www.ph-motorsports.nl Trackday EG4

In progress: s80, 4.9 straight cut fd, 1.5 way plate lsd, .... weet je een boek schrijven is sneller dan deze speclist opdreunen.

Gebruikers-avatar
Flip
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2877
Geregistreerd:
25 Jul 2005, 07:55
Woonplaats:
Regio Eindhoven

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor ronniev83 » 25 Apr 2012, 00:15

5thgen. schreef:
als ik hier soms lees dat d14's na 2 ton al gaar zijn dan vraag ik mij of wat hun fout doen,


met goed onderhoud en fatsoenlijk met je auto omgaan kom je een heel eind. Mijn vader rijdt een Corsatje 1200cc en zit bijna op de 400.000 nu en hij rijdt echt nog als nieuw :P

/e hier vindt je iemand die 1.6 MILJOEN kilometer heeft gereden in een Honda :P
Laatst gewijzigd door ronniev83 op 25 Apr 2012, 00:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Ik heb een hekel aan bumperklevers!!!! Vandaag zat er weer eentje voor me.

ronniev83
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 874
Geregistreerd:
15 Jul 2011, 17:35

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Yoshi » 25 Apr 2012, 00:18

de 1 miljoen gaat die zeker redden!

Daarna word die aangeboden op marktplaats met 100 km op de klok en prijskaartje van 10.000 : :')

Gebruikers-avatar
Yoshi
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1291
Geregistreerd:
30 Mrt 2011, 23:35

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Mr kawa » 15 Jun 2012, 22:08

te vet :D en diep respect voor de ouwe trouwe honda :up:

Mr kawa
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 539
Geregistreerd:
23 Mrt 2012, 17:05
Woonplaats:
Hilversum

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Nasty » 15 Jun 2012, 22:59

vreemd ook hoe die zo lang met dezelfde wagen kan blijven rijden. Ik persoonlijk ben mijn auto's meestal wel beu na 100.000km gereden te hebben :)
* 1995 (MA9) Honda Civic 1.5 vtec-e *totalled*
* 1997 (EJ9) Honda Civic 1.4i *verkocht*
* 2003 (EP2) Honda Civic 1.6i 30th anniversary *verkocht*
* 2007 (CL7) Honda Accord 2.0 Executive *verkocht*
* 2010 (AR2) Toyota Verso 1.6 *current*
* 2014 (CBR) Honda CBR125R *current*

Gebruikers-avatar
Nasty
HCN Groupie
HCN Groupie
 
Berichten: 2278
Geregistreerd:
20 Jan 2007, 09:31
Woonplaats:
België

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor thekillerbee » 16 Jun 2012, 16:27

Nasty schreef:vreemd ook hoe die zo lang met dezelfde wagen kan blijven rijden. Ik persoonlijk ben mijn auto's meestal wel beu na 100.000km gereden te hebben :)



haha wat is er vreemd aan dat kan gewoon rijden zo moeilijk is dat toch niet :)
dat ligt aan je zelf nartuurlijk als je geld te veel hebt moet je het doen ;)

Gebruikers-avatar
thekillerbee
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1193
Geregistreerd:
25 Apr 2011, 18:42
Woonplaats:
china

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Petrolhead Tom » 08 Nov 2013, 13:58

Gaaf zeg!

Gebruikers-avatar
Petrolhead Tom
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 197
Geregistreerd:
22 Jun 2013, 15:54
Woonplaats:
S2kgarage

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor scareface » 08 Nov 2013, 15:07

Volgens mij draait die niet meer verder bij 999.999 km.

Wel vet dat die deze km-stand heeft gehaald!

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Afbeelding
Honda civic EJ2 D15B7 SOLD
Honda civic EJ6 D16Y7 SOLD
Honda civic EJ2 D15B7 NEW

Gebruikers-avatar
scareface
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1135
Geregistreerd:
27 Nov 2011, 19:50
Woonplaats:
Eibergen

Re: Artikel autoblog. 800000 km civic

Berichtdoor Jor » 08 Nov 2013, 15:33

Wow toevallig moest ik gisteren nog denken aan deze Civic :smile:
Op naar de 1 miljoen!

Gebruikers-avatar
Jor
HCN Newbie
HCN Newbie
 
Berichten: 22
Geregistreerd:
07 Sep 2013, 19:50

Volgende

Terug naar Honda Fotografie



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten
cron