Bor schreef:Via flickr kan ik nu mooi een beetje de instellingen afkijken van je foto's. Maar hoeveel nabewerking zit er nog en deze foto?
Zag iid dat je op Flickr zat.
De exif data is in dit geval niet altijd correct. Die NSX bestaat namelijk uit meerdere opnamen, en dat laat de data niet zien.
Over het algemeen klopt het op de sluitertijden na.
Voor die foto heb ik een statief, wireless trigger en icelight gebruikt. Ik heb een foto onderbelicht(voor de achtergrond), eentje overbelicht(voor de vloer en delen van het plaatwerk), een van het wiel belicht met het icelight, een voor de voorkant, en tot slot een met het icelight voor het spatbord.
Daarna zet ik alles in photoshop in lagen op elkaar en poets ik met layer masks alles weg, of er in wat ik er in wil hebben.
Omdat ik de foto bij Hontec op klaarlichte dag in een verlichte werkplaats heb gemaakt zag je ook allerlei reflecties.
Die verwijder je dan met de clonestamp. Ik gebruik vaak alleen de subfuncties lighten en darken.
Het liefst had ik die auto in een donkere ruimte gezet en lekker gaan lightpainten. Alleen stellen de monteurs het niet zo op prijs als je tijdens de werkzaamheden met het licht loopt te klooien.
Als laatste bewerk ik hem dan na met Lightroom.
Een hele hoop fotosoep dus...