Vraagprijs:
€4500
Merk & type auto:
Honda CRX ED9 B16A1
Bouwjaar:
1992
Km stand:
Chassis: 15x.xxx
Motor: 5.xxx
APK:
19-7-2017
Minpunten:
- Gebruikerssporen rondom: krassen, deuken.
- Oliepomp is stuk, moet vervangen worden om weer met de auto te kunnen rijden.
Pluspunten:
- Geen roest, achterschermen minder dan 2 jaar geleden vervangen
- Blok is zon 5000km geleden volledig gereviseerd, opnieuw opgebouwd met performance onderdelen, en afgesteld
- Veel modificaties, ideaal voor een trackauto
Modificaties/Extra's:
Motorisch:
B16A1 5000km geleden volledig gereviseerd (gehoont, gevlakt, nieuwe zuigerveren/lagers/pakkingen/rubbers/kleppen(seals))
B16B hoge compressie zuigers
Skunk2 Tuner Stage 2 nokkenassen
AEM Tru-Time nokkenas poelies
Supertech SPRK-H100DR klepveren/klepschotels/klepspieën
Science of Speed LMA's
Cometic koppaking
NGK bougie(kabels)
AEM brandstofrail
Skunk2 Alpha 66mm gasklep
Skunk2 Pro inlaatspruitstuk geportmacht met gasklep
Blox Racing Velocity Stack met 3" aanzuigbuis
PLM Toda replica spruitstuk
PLM testpipe
Invidia GT300 catback
Innovative Mounts swapsteunen staal 60A
Tegiwa aluminium radiator + slimfan
Baffles in de carterpan gelast
PW0 ECU afgesteld door Sneaky Tuning
Aandrijving:
Y2 versnellingsbak 10.000km geleden alle syncromesh ringen vervangen
TCC lichter vliegwiel
F1 Racing Stage 1 koppeling
Onderstel:
Rota Slipstream 15x6.5 ET45 4x100 Sports Bronze (kleur op deze velgen niet in europa te krijgen) + Toyo Proxes T1R 195/50R15 (nog veel profiel)
D1 Spec Aluminum Cold Forged Round Socket Wheel Lug Nuts Black + D1 Spec Valve Caps Type 3 Black + McGard Cone Seat Lug Nuts Black
Goodridge remleidingen voor + achter
Ferodo DS2500 remblokken voor + achter (nog lang niet op)
Weitec Hicon GT schroefset
Interieur:
Wiechers Rollbar 45 x 2,5 / 40 x 2 mm staal zwart met uitneembaar kruis en harness bar
2x QSP 4 punts gordels zwart met quick release en FIA keur + gordelhoezen zwart
Summit Racing battery relocation kit
2x Aerodynamics Bride replica vaste kuipstoelen
Tegiwa Race Spec short shifter
OEM EE8 tellerbak
Momo Tuner 350mm + H-Gear stuurnaaf 75mm + QSP stuurnaaf verlenger 50mm
Exterieur:
OEM spatlappen voor + achter
Team Heko window visors
J's Racing replica lip polyurethaan
Eventuele bijzonderheden:
Heb de auto al meer dan 5 jaar, en zat al een tijdje te kijken voor iets nieuwers/groters/luxers.
Helaas is zoals al eerder vermeld de oliepomp stuk gegaan, waardoor de motor opeens alle oliedruk verloor.
Motor is toen (verder nog goed lopend) meteen uitgezet. De oliepomp moet dus vervangen worden.
Verder lijkt het me ook verstandig om dan meteen de lagers te controleren.
Ik vermoed dat de N1 Enduro krukaspoelie de oorzaak geweest kan zijn. Deze is lichter dan de originele poelie en ongedempt, en kan volgens sommigen oliepomp problemen veroorzaken.
Ik heb zelf geen tijd meer om dit te fixen dus daarom gaat hij nu weg.
De auto is recent opnieuw gekeurd bij de RDW en heeft daarom ook de B16A1 en een lichter gewicht op kenteken.
Stuurt strak en motor trekt goed, perfecte auto om te gebruiken voor trackdays of heel sportief rijden.
Je kunt me ook whatsappen +31625146145
Foto's: