Intake manifolds ,intake pipes civic Eg/EK

Steekwoorden: Complete motoren, Inlaat, Spruitstuk, Uitlaat, Turbo, Supercharger, Nokkenassen, Versnellingsbak, Koppeling.

Intake manifolds ,intake pipes civic Eg/EK

Berichtdoor hondanickx » 02 Okt 2016, 21:26

Na wat opruimen besloten om een deel inlaten weg te doen.De meeste passen allemaal in een civic EK chassis met D-series motor waar de iat sensor in de inlaatbuis zit.Sommige passen ook op B-series motoren of D-series motoren met grotere gasklep.

1)Afbeelding
- PRM Racing (Jet stream) Silicone inlaat met 3.5inch BPI velocity stack .Silicone buis is gewrapt in DEI gold heat foil.Past op een stock D-series gasklep zowel in een EG als EK chassis. Vraagprijs 80euro .

2)Afbeelding
Stock prelude 97-00 inlaat .Resonantiebuis gat is dichtgemaakt met een stuk Pom(plastic) .
Inlaat gaat van 2.5" aan de gasklep naar 3" aan de luchtfilter.Past op een stock D-series gasklep.EG of EK chassis.
Vraagprijs 20euro

3)Afbeelding
Afbeelding
Aluminium 2.5" inlaatbuis met K&N Xstream luchtfilter en polyester heat shield.
Vraagprijs 30euro

4)Afbeelding
3inch aluminium inlaat buis met voorziening voor iat sensor.
Vraagprijs 15euro

5) Afbeelding
Rvs 2.75" inlaatbuis ,geisoleerd met 2.75" silicone darm.Kan zowel op B als D-series passen met de juiste verlooprubbers.
De huidige verlooprubber die erop zit past op een D-series gasklep.De luchtfilterkant verloopt naar 3inch.
Siliconen gat voorzien voor iat sensor.
Vraagprijs 40euro.


6)Afbeelding
Polyester inlaat loopt van 2.5" naar 4.7inch . Vraagprijs 10euro



7) Afbeelding
Blox 3 inch velocity stack en blox filter .Filter past ook op de Bpi velocity stack.
Vraagprijs 30euro

8) Afbeelding
D14a8 plastic intake manifold .Ideaal voor N/A D-series motoren omdat deze manifold veel koeler blijft als de originele aluminium intake manifolds.Vraagprijs 50euro

9)Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
D16z6 intake manifold , ported , flowed ,doorgeslepen geported van binnen .Dichtgelast ,bijgewerkt, gecoat vanbinnen en vanbuiten met TechLine coatings Thermal Dispersant (TLTD) .De ijzeren koelwater nippel is verwijderd ,geboord en getapt en wordt vervangen door een Warmte isolerende nippel .Het kleine nippeltje wat normaal naar de gasklep verwarming gaat is ook verwijderd en dichtgelast.
Iat sensor gat is dichtgelast en opnieuw geboord met een kleiner gat,voor betere flow in het inlaatkanaal.
Vraagprijs 80euro.
D16z6 intake manifold
The SOHC combustion chamber is a better shape than the DOHC.
So don't chunk those 1.6 SOHC engines, they can make really good power. For a pure performance application, regardless of application, I'd choose the SOHC. No bull!! .........T.O.O. .......

hondanickx
HCN Regular
HCN Regular
 
Berichten: 1288
Geregistreerd:
16 Jan 2007, 20:31
Woonplaats:
Belgie

Terug naar Verkoop motorisch



Wie is er online?
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten
cron